בעקבות הפיגוע בדנמרק: רבנים מאירופה יוכשרו בהגנה עצמית

ראשי הקהילות היהודיות מאשימים את מנהיגי האיחוד האירופי באזלת יד בכל הקשור לאבטחת מוסדות יהודיים • "אילו לא היה פיגוע בבית הקפה – לא היו שוטרים באזור, והמאבטח שלא היה חמוש לא היה יכול למנוע לבדו את כניסת המחבל"
חיים טוויל
כ"ו שבט התשע"ה / 15.02.2015 12:12

בעקבות פיגוע הירי בבית הכנסת הגדול בקופנהגן בירת דנמרק, בו נרצח המאבטח דן אוזן הי”ד בן ה-37, הודיע מנכ”ל מרכז רבני אירופה ואיגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי, הרב מנחם מרגולין, כי בשבוע הבא תתקיים בפראג בירת צ’כיה, סדנה שבמהלכה יוכשרו עשרות רבנים וראשי קהילות יהודיות מרחבי היבשת בהגנה עצמית בסיסית ובהגשת עזרה ראשונה.

לדברי הרב מרגולין, במשך תקופה ארוכה דורשים ראשי הקהילות היהודיות באירופה לתגבר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים, אולם ראשי המדינות ומוסדות האיחוד האירופי, “קוברים את הראש בחול, ואינם פועלים למניעת התופעה הן במישור הביטחוני והן במישור החינוכי”.

 הרב מרגולין: “לצערי ממשלת דנמרק וממשלות נוספות באירופה עדיין לא הפנימו את הצורך לאבטח את כל המוסדות היהודים 24/7. רק בעקבות הפיגוע שקרה מוקדם יותר בבית הקפה, המשטרה שלחה מספר שוטרים לבית הכנסת שהחזירו אש והבריחו את היורה.

“אך העובדה המצערת היא שאילו לא היה פיגוע בבית הקפה – לא היו שוטרים באזור בית הכנסת, והמאבטח שלא היה חמוש לא היה יכול למנוע לבדו את כניסת המחבל”.

הרב מרגולין הוסיף: “הכתובת הייתה על הקיר כבר מאוגוסט, כאשר בית הספר היהודי בעיר נרגם באבנים ורוסס בכתובות אנטישמיות.

“אנו דורשים ממשלות אירופה, כמו גם המוסדות האיחוד האירופי ליישם את קריאתנו להקמת גוף פן אירופאי להגברת האכיפה סביב מוסדות יהודים ולחינוך כנגד האנטישמיות המשתוללת”.

 הרב מרגולין קרא לראשי הדת המוסלמים באירופה – שרבים מאוד מהם אנשי שלום התומכים באחווה בין כל הדתות, להשמיע קול רם וברור כנגד ההקצנה נוטפת הדם שנעשית כביכול בשם הדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות