דאעש הוציא להורג את אחד השבויים היפניים – ותיעד

בסרטון מופיעה תמונתו של השבוי היפני השני – קנג'י גוטו כשבידיו דף נייר עליו מודפסת תמונת גופת חברו יוקאווה • החטוף הציג את דרישת הארגון לשחרור מחבלת המוחזקת בירדן, ופנה לאשתו: "וויקה, אשתי האהובה, אני אוהב אותך ואני מתגעגע לשתי בנותיי"
אליעזר היון
ד' שבט התשע"ה / 24.01.2015 18:32

ארגון המדינה האיסלאמית – דאעש, הוציא להורג את אחד השבויים היפנים, הארונה יוקאווה, לאחר שהאולטימאטום שהציב הארגון פקע. ההוצאה להורג, הועלתה בסרטון שעלתה לרשת החברתית על ידי פעילי הארגון.

הרשויות ביפן בודקות את מהימנות הסרטון.

בסרטון מופיעה תמונתו של של השבוי היפני השני – קנג’י גוטו כשבידיו דף נייר עליו מודפסות שתי תמונות של גופת חברו יוקאווה. ז’וגו מסביר בסרטון כי גם הוא יוצא להורג אם לא תשוחרר מחבלת בשם סאג’ידה אל-רישאווי.

 הוא נשמע כשהוא מאשים את ראש ממשלת יפן שינזו אבה בכך שלא נענה לדרישת הארגון לשלם 200 מיליון דולר עבור שחרור השניים, ומציג את הדרישה החדשה של דאע”ש עבורו – שחרור אסירה המוחזקת בידי השלטונות בירדן.

“אבה, הרגת את הארונה, לא התייחסת ברצינות לאיומים של שוביי ולא פעלת בתוך 72 השעות שניתנו לך”, נשמע החטוף היפני בסרטון המצמרר. “וויקה, אשתי האהובה, אני אוהב אותך ואני מתגעגע לשתי בנותיי. בבקשה אל תיתנו לאבה, לפעול באופן דומה גם במקרה שלי”.

“אלה יכולות להיות שעותיי האחרונות בעולם הזה, ייתכן ואתם שומעים אדם מת מדבר, אל תיתנו להן להיות מילותיי האחרונות שתשמעו אי פעם, אל תתנו לאבה להרוג אותי”.

ביום שלישי פרסם דאעש סרטון ובו איים להוציא להורג את שני היפנים. בסרטון נראה חבר הארגון ממוצא בריטי, שהתפרסם בשם “ג’ון הג’יהאדיסט” אחרי שערף את ראשיהם של עיתונאים מערביים. הוא פנה לראש ממשלת יפן ודרש ממנו כופר של 200 מיליון דולרים, בתוך 72 שעות, תמורת חייהם של שני החטופים. זאת, בתגובה להודעתו של אבה מיום שבת, ולפיה יעביר 200 מיליון דולר למדינות הנלחמות בדאעש.

אבה הגיב על הסרטון במסיבת עיתונאים בירושלים, שכן משבר בני הערובה אירע במהלך ביקורו בישראל. הוא נשבע להציל את שני השבויים היפנים, ודרש מדאעש לשחרר אותם לאלתר. “חייהם נמצאים בעדיפות עליונה”, אמר אבה. “מדובר במעשה בלתי נסלח ואני חש טינה חזקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות