הגר”מ מאזוז: פרסום הקופסה השחורה – “לא על דעת אלי”

הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ופטרונה הרוחני של מפלגת 'יחד-העם איתנו', התייחס במהלך חגיגת בר מצווה לנכדו הערב לשידור קלטת הווידאו בה תוקף הרב עובדיה יוסף בחריפות את אריה דרעי: "לא על דעתנו, לא על דעת אלי, מישהו עשה על דעת עצמו" • על סיכויי ש"ס והעם איתנו: "אתם לא תאמינו בזה, אבל אם ה' רוצה גם מטאטא יורה"
ז' טבת התשע"ה / 28.12.2014 22:58

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים ופטרונה הרוחני של מפלגת ‘יחד-העם איתנו’, התייחס הערב (ראשון) במהלך חגיגת בר מצווה לנכדו, לפתיחת ‘הקופסה השחורה’ – שידור קלטת וידאו בערוץ 2, בה מתייחס הרב עובדיה יוסף זצ”ל לבקשתו של דרעי לשוב אל ש”ס, ומתועד כשהוא תוקף אותו בחריפות רבה.

הגר”מ הזכיר בפתח דבריו את המחלוקת בין הרמב”ם לראב”ד, שלמרות שהראב”ד חלק על הרמב”ם במילים חריפות, הרמב”ם שאל לשלומו בכבוד רב.

כאן עבר הרב מאזוז להסביר את צעדיו האחרונים: “עשרים שנה לא מינו לנו דיינים מהישיבה. כל מיני סיבות, לא יודע למה. ולא יצאנו נגד זה. כלום לא עשינו”, סיפר.

ואז עבר להסביר מדוע כעת הקים מפלגה חדשה: “אבל הפעם היו סיבות, שהרבה אנשים היו כנראה הולכים להצביע למפלגות חילוניות, ולא הייתה ברירה אלא להחזיר אותם. כי אמרו, אנחנו לא מוכנים. עשינו להם מפלגה במיוחד, מפלגה קרובה לליבם שיוכלו להצביע. אסור לא להצביע”.

הרב מאזוז הדגיש שוב: “אין לנו שום מחלוקת. כלום”.

ואחר כך מעיד: “מה שהיה הערב (פרסום קלטת הוידאו – ש.ר.) לא על דעתנו ולא על דעת אלי. בככל לא היה לנו קשר לזה . מישהו עשה את זה על דעת עצמו. לא יודע מי. אחר כך יתבררו ויתלבנו העניינים”.

על הסיכויים של שתי המפלגות בבחירות, אומר הגר”מ מאזוז: “יש סיכויים בעזרת ה’ להגיע, יחד עם אריה, ל-18 מנדטים. אתם לא תאמינו בזה, אבל אם ה’ רוצה גם מטאטא יורה, גם מטאטא יכול להיות רובה.

“פעם היה לנו ניסיון כזה  לפני 31 שנה, בתשמ”ד, עשינו סיעה קטנה בעירייה וקראנו לה ‘חן’, חן לתורה. ספרדים היו קצת מקופחים. כתבו עלינו שאפילו רבע מנדט לא יהיה לכם…”

לבסוף קיבלה המפלגה שלושה מושבים בעיריית בני ברק.

הערב חשפו העיתונאים עמית סגל ויאר שרקי במהדורה המרכזית של ערוץ 2 הקלטה, ששמועות עליה קיימות שנים, אך מעולם לא נחשפה: הרב עובדיה בשיחה גלויה עם מקורביו, שהתקיימה לפני שש שנים תוקף את דרעי במלים קשות, ומסביר למה לא יבגוד באלי ישי – שנים ספורות לפני שעשה זאת.

צפו בהסרטה שמסעירה את ש”ס:

הזמן: סוף שנת 2008. אלי ישי הוא יושב-ראש ש”ס ואריה דרעי עומד לסיים את תקופת הקלון ורוצה לחזור למפלגה.

הנפשות הפועלות: צבי חקק, עוזרו האישי של הרב עובדיה, בנו הצעיר משה יוסף ואשתו יהודית שסעדו את הרב בשנותיו האחרונות וכמובן – מנהיגה הרוחני המנוח של ש”ס.

באחד הקטעים מגולל הרב את סיפור ההדחה של דרעי אחרי בחירות 1999. בהימנעותה על ההצבעה על הסכמי אוסלו א’ סייעה ש”ס להעביר את ההחלטה. עצרות קבועות התארגנו תחת ביתו של הרב עובדיה.

“כולם יודעים שלקחו אותו לכלא”, סיפר. “כשהייתה אפשרות לעשות משהו, צעק שר הביטחון שלנו, ברק, שאני לא אלך עם ש”ס בשבילו, אני לא אלך עם ש”ס, היה מוכרח לעשות מישהו אחר.

“מה לעשות, להשאיר 17 ח”כים בלי רועה? מוכרח לעשות מישהו שיהיה יושב-ראש. על זה החלטתי. אם אין אף אחד צריך מישהו להנהיג אותם. אני, יש לי זמן לטפל ב-17 ח”כים? אני אומר לו כשיש מה לעשות. כמה ספרים חיברתי באותו הזמן? שישה, שבעה? אתה יודע…

“מי היה עושה לי את זה? הוא היה עושה לי את זה?”

בשיחה מסביר הגר”ע בפירוט ובמפורש מדוע לא יחזיר את דרעי:

“מי שאומר ככה אינו אלא טועה, טיפש”, אמר. “כשיבוא הזמן (בתום תקופת הקלון) אני אענה לו. אני אענה לו. אולי 30-40% אומרים שבית המשפט צודק. השאר אומר לא צודק. עכשיו, אם ישימו אותו למשל בראש הרשימה שלנו, 30-40 אחוז (מהמצביעים) יברחו לנו.

“למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30-40 אחוז לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר”.

באחד הקטעים עורך הגר”ע זצ”ל את ההשוואה בין שני ראשי ש”ס: “איך אני יכול לבגוד בו אחרי שהוא שומע לי בכל דבר, להתכחש לו? אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?”, אמר לבנו רבי משה.

“עד עכשיו אני סובל בשביל צ’יקוטאי שהוא (דרעי) הוציא אותו והכניס את טולדנו. הוא (דרעי) עשה את זה. אמא שלך בכתה בדמעות שליש. היו שנתיים-שלוש עובד, הביא להם ספרי תורה, הביא להם הכל ואחר כך בא (דרעי) ברגע האחרון, הוציא אותם בשביל טולדנו. זה לא רשע? אמרתי לו, כמה פעמים דיברתי איתו, לא רצה לשמוע.

“הוא עצמאי. כשהוא עצמאי… קח לך מפלגה אחרת, תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת. הוא עודד את כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור – יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני? אני לא יכול לבגוד באלי ישי”.

מאז עברו ארבע שנים של הרבה מאוד לחצים מכל הכיוונים. ישי הועבר מתפקידו, הוקמה שלישייה, וכעבור חצי שנה מונה דרעי ליו”ר.

ההדחה של ישי הסתיימה.

תגובת אריה דרעי לערוץ 2: “דווקא בימים אלו כשהציבור מצפה לאחדות, בחר האיש המכנה עצמו ‘נאמן’ להוציא קלטת שבה הקליט את מרן במחשכים כאחרון החתרנים, וניצל את האמון שניתן לו על ידי מרן.

“מר ישי רומס את כבודו של מרן אך ורק בשביל אינטרסים אישיים קטנוניים ומוכיח כי גם בחייו בגד באמון שהרב נתן לו”.

בתגובה נוספת הערב, מסר יו”ר ש”ס אריה דרעי בתגובה: “הערב הוא מסוג הרגעים שהשתיקה, למרות שאינה משתלמת והיא קשה, אך ברור לי כי היא רצונו של מרן בשמים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ודאי שזה לא על דעת ישי...
    28/12/2014 23:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כי לישי אין דעת…
    אדם רשע וגס רוח שבשביל להוציא לדרעי עיין אחת מוכן להוציא לעצמו שתי עיניים, ובדרך לבזות את מרן זצ”ל ובני ביתו שבזכותם בכלל שמענו עליו…

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/12/2014 00:40

      אם היית חסיד של מרן ולא של דרעי לא היית כותב כך…

  2. הרב אלי ישי פועל מתוך אהבה לעולם התורה הספרדי והוא לא נגד אף אחד
    29/12/2014 08:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סילקו את הרב אלי ישי מש”ס ולכן הוא קרא לכל חסידיו אליו.
    אם יו”ר ש”ס הנוכחי היה כל כך מוצלח – הוא לא היה מחזר אחרי הרב אלי ישי ושולח אליו השכם והערב שליחים נכבדים כדי שיחזור.