אלי ישי במתח: מרכז תקומה יכריע במוצ”ש אם נפרדים מהבית היהודי

ח"כי תקומה החליטו בישיבה משותפת עם רבני המפלגה: ההכרעה האם להתמודד בבחירות עם הבית היהודי או לפרוש כדי לחבור ל'העם איתנו' - תועבר להחלטת חברי המרכז של המפלגה • 110 חברי מרכז תקומה יתכנסו במוצ"ש
יוני גרין
כ"ז כסלו התשע"ה / 18.12.2014 23:05

אלי ישי במתח: בסיום ישיבת חברי הכנסת של האיחוד הלאומי-תקומה הערב (חמישי) עם רבני המפלגה, הוחלט להעביר את ההכרעה בנוגע לריצה המשותפת בבחירות הקרובות, למרכז המפלגה שיתכנס במוצאי השבת הקרובה.

מוקדם יותר הערב התכנסה מועצת מפלגת תקומה ודנה האם להתמודד לכנסת יחד עם הבית היהודי – כמו בבחירות הקודמות, או להתפצל ולהתמודד עם מפלגתו החדשה של אלי ישי.

ערוץ 7 דיווח, כי השר אורי אריאל, ח״כ זבולון כלפה ונתן נתנזון (נוס) תמכו בפיצול. לעומתם בצלאל סמוטריץ’, ח”כ אורית סטרוק ומנכ”ל המפלגה אופיר סופר תמכו באיחוד.

בשל כך, הוחלט להעביר את ההכרעה לרבני תקומה, שכאמור החליטו להעביר את ההכרעה למרכז המפלגה. 

מרכז תקומה מונה 110 אנשים.

בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין שר הבינוי אורי אריאל ליו”ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט.
בבית היהודי הציעו לשריין ארבעה מחברי תקומה ב-20 המקומות הראשונים. המקום השני ישוריין לאורי אריאל שימונה גם לשר בכיר במידה והמפלגה תהיה שותפה בקואליציה.

במקום התשיעי יוצב איש ‘רגבים’, עו”ד סמוטריץ׳. ח”כ סטרוק תקבל את המקום ה-15 הנחשב לריאלי ובמקום ה-18 יהיה זבולון כלפה.

יו”ר הבית היהודי בנט מבקש מתקומה לקבל החלטה סופית עד סוף השבוע.

ח”כ יוני שטבון קרא ביום רביעי לחבריו בתקומה להצטרף למפלגה החדשה של אלי ישי שתאחד חרדים, דתיים ומסורתיים יחד תחת דגל חברתי ותורני.

יוני שטבון

שטבון: “בואו הביתה למפלגת האחדות החדשה, והצטרפו לאלי ישי. מקומכם אתנו, יחד נישא את בשורת האחדות בין המגזרים, את הרווחה לפריפריה ולשכבות החלשות ואת ערכי התורה ומורשת ישראל”.

במקביל,  במהלך השבוע האחרון בוחנים אנשי תקומה אפשרות של ריצה משותפת עם מפלגתו של אלי ישי. אלא שגם כאן יש אבן נגף: מנהיגה הרוחני של המפלגה, ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי  מאיר מאזוז, מסרב לשלב נשים ברשימה.

בראיון לרדיו ‘קול ברמה’ נשאל הרב מאזוז מה דעתו לגבי שילוב נשים דתיות – והשיב:”זה דבר שאני לא יכול לפסוק בו, כי מזה 70 שנה מקובל אצל החרדים לא לשלב נשים, ויש לזה מקורות. בהתחלה היו רבנים שאמרו שאסור לנשים בכלל לבחור. אנחנו לא רוצים לעשות חדשות. עושה חדשות בעל מלחמות”.

לכן, אם תקומה תצטרף לישי, ח”כ אורית סטרוק לא תוכל להתמודד בבחירות לכנסת ה-20 במסגרת המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות