“נתניהו מעדיף לשלם לחרדים, על חשבון מעמד הביניים”

שר האוצר תוקף הבוקר את נתניהו: "מוביל אותנו לבחירות מיותרות, פעל בחוסר אחריות לאומי" • טען כי עמדות ראש הממשלה נובעות מברית עם החרדים - ופתח בהסתה: "ראש הממשלה מעדיף להעלות מיסים ולשלם כבר עכשיו למפלגות החרדיות מהכיס של מעמד הביניים הישראלי. זהו 'דיל' עם החרדים מהסוג הישן והרע" • ''מכירת חיסול של השוויון בנטל"
נחמן גור
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 10:11

בבוקר שאחרי פיצוץ הפגישה עם ראש הממשלה, הגיב יו”ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בכנס האנרגיה בגני התערוכה בתל אביב על הבחירות הקרבות, תקף בחריפות את ראש הממשלה והחל להסית נגד החרדים.

“רציתי לדבר איתכם הבוקר על ההזדמנויות הצפונות במשק האנרגיה”, אמר לפיד, “אבל לצערי המציאות הפוליטית מחייבת אותי להתייחס. ראש הממשלה מוביל אותנו לבחירות מיותרות. הייתה לו אלטרנטיבה, הייתה בתקציב הזה גם תוספת של מיליארדים לצה”ל ולמערכת הביטחון, ניסו לצייר כאילו לא העברנו כספים למערכת הביטחון – זה פשוט לא נכון.

“הניסיון לגייס את צה”ל לצרכים פוליטיים ראוי לכל גינוי: אני קורא מעל במה זו להוציא את צה”ל מחוץ לדיון הפוליטי, אל תגייסו את החיילים שלנו לעימותים פוליטיים”.

שר האוצר אמר עוד: “הבחירות האלה אינן על נושא מסוים. אלה בחירות בין אלה שבאו לעבוד לבין אלו שתוקעים את הכל”.

בהמשך דבריו התייחס לפיד לדרישת ראש הממשלה להקפיא את מע”מ אפס ולסירובו להעביר את התקציב: “שני המהלכים הגדולים שראש הממשלה החליט לתקוע הם התחייבויות, הממשלה התחייבה להם. הוא ישב לידי 11 שעות בישיבת הממשלה כשהעברנו את החוק”.

לפיד טען כי עמדות נתניהו נובעות מברית עם החרדים: “נתניהו פעל בחוסר אחריות לאומי. במקום להוריד את יוקר המחיה, להעביר תקציב חברתי, לשפר את משכורות מעמד הביניים ולסייע לשכבות החלשות – ראש הממשלה מעדיף להעלות מיסים ולשלם כבר עכשיו למפלגות החרדיות מהכיס של מעמד הביניים הישראלי. זהו ‘דיל’ עם החרדים מהסוג הישן והרע.

”נסיון של מכירת חיסול של השוויון בנטל, של צמצום תקציבי הישיבות, של הכנסת לימודי הליב”ה לחינוך החרדי שנועדו למנוע מדור שלם של חרדים חיים של עוני.

“אמרתי לראש הממשלה יותר מפעם אחת – אתם לא רוצים לעבוד לפחות אל תפריעו לנו. ידענו תמיד מהרגע הראשון שזו ריצה למרחקים ארוכים, לעשות שינויים בחברה כמו לעשות שינויים בתרבות השלטונית”.

לפיד התייחס לטענה לפיה ניסה להקים ממשלה חלופית עם החרדים, וכינה אותה “אבסורד מגוחך של אנשים שהפכו את החשדנות והספינים לדרך חיים”.

מליאת הכנס צפויה להצביע מחר בקריאה טרומית על הצעות חוק לפיזור הכנסת שיזמו סיעות האופוזיציה. בכירים בליכוד אומרים כי ח”כי המפלגה צפויים לתמוך בהצעות הללו.

אחרי שיאושרו ההצעות בקריאה טרומית, יחל דיון בין כל סיעות הכנסת על תאריך מוסכם, ככל הנראה הבחירות ייקבעו לחודש מארס.

קיום בחירות בחודשים הקרובים מגיע אחרי ששר האוצר יאיר לפיד דחה את חמשת התנאים שהציב לו ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שהתקיימה בין השניים אמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות