הליכוד צפוי לתמוך בהצעת פיזור הכנסת; מסתמן: בחירות במארס

סערה בזירה הפוליטית אחרי פיצוץ המפגש בין נתניהו ללפיד: הצדדים מאשימים אלה את אלה באחריות להקדמת הבחירות • חברי סיעת הליכוד צפויים לתמוך בהצעת החוק של האופוזיציה לפיזור הכנסת • ההצעה יכולה לעבור סופית כבר ביום שני
יוני גרין
י' כסלו התשע"ה / 02.12.2014 09:41

הבוקר שאחרי פיצוץ הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד: הממשלה בדרך להתפרק, ואם לא יהיה שינוי דרמטי בימים הקרובים – ישראל תצעד לבחירות.

הכנסת צפויה להצביע מחר (רביעי) על פיזורה בקריאה טרומית, כשלפי בכירים בליכוד, ח”כי מפלגת הליכוד יצטרפו להצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישו סיעות האופוזיציה. אחרי שיאושרו ההצעות בקריאה טרומית, יחל דיון בתאריך הבחירות שיוסכם על כל סיעות הכנסת.
לאחר הסיכום על התאריך, הצעות החוק השונות צפויות להתאחד לנוסח אחד, ובשבוע הבא תוגש ההצעה הסופית להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, שנייה ושלישית. ההצבעה על שלושת הקריאות יכולה להתבצע כבר ביום שני הקרוב, ואז הבחירות יערכו בתוך 90 יום מרגע שחוק פיזור הכנסת יעבור.

בתרחיש שכזה צפויות הבחירות להתקיים כבר ב-17 במארס או ב-24 באפריל – מיד לאחר חג הפסח.

בתוך כך, המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטתו של שר האוצר “לפוצץ” את הפגישה עם ראש הממשלה ובכך לסלול את הדרך לבחירות, כאשר הצדדים מאשימים אלה את אלה באחריות להקדמת הבחירות.

יו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין, קרא ללפיד לקבל את תנאיו של ראש הממשלה: “אני קורא לשר האוצר יאיר לפיד לקבל את התנאים שהציב לו ראש הממשלה ולא לגרור את מדינת ישראל לבחירות. אין שום סיבה בעולם לסרבנותו של לפיד להביא לצה”ל את התקציב המינימלי שנדרש לפעילותו התקינה, כפי שהוחלט בממשלה, ואין שום סיבה להתעקש על תכנית מע”מ 0, שלדעת רוב המומחים תעשיר רק את הקבלנים”.

מנגד, בהודעה הרשמית מטעם מפלגתו של לפיד נכתב: “נתניהו מוביל את ישראל לבחירות מיותרות. ראש הממשלה בחר, גם הערב, לנהוג בחוסר אחריות לאומי ולשים את הצרכים של הציבור הישראלי בסוף סדר העדיפויות שלו. אזרחי ישראל מבינים היום שבראש המדינה ניצב ראש ממשלה שלא עומד בהתחייבויותיו. ראש ממשלה שמעדיף את האינטרס האישי והשרידותי שלו על פני טובתו של הציבור.

“הדרישות של ראש הממשלה כלפי יש עתיד חושפות את האינטרסים הפוליטיים הברורים שלו ואת המחוייבות שלו לחברי מרכז הליכוד, לאינטרסים זרים ולעסקנים.ראש הממשלה מעדיף לגרור את המשק כולו לבחירות מיותרות שישתקו את הכלכלה, שיכבידו על המשק, שיעצרו את כל הרפורמות שתוכננו להיטיב עם אזרחי ישראל וימנעו מהזוגות הצעירים בישראל הזדמנות לקנות דירה משלהם עם מימוש חוק מע”מ אפס”.

ובאופוזיציה – חוגגים:

יו”ר האופוזיציה יצחק (בוז’י) הרצוג כתב בפייסבוק: “לעם אין אמון בממשלה הזו. יש לקיים בחירות בהקדם ולהחליף את השלטון. מפלגת העבודה תוביל את הגוש שינצח את הבחירות ויעניק תקווה ומציאות חדשה לאזרחי מדינת ישראל”.

ח”כ שלי יחימוביץ’ כתבה: “הציבור פשוט נגעל מההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, ובצדק. אני שמחה שלפני שנה וחצי החלטתי לא להכנס לממשלה האיומה הזאת, שדירדרה את הכלכלה, החברה, הדמוקרטיה והבטחון. השבועות האחרונים היו הדגמה כואבת ומעוררת סלידה לפוליטיקה הכי ישנה שיש, בלי טיפת חזון ואידאולוגיה ועם הרבה תחמנות ומשחקי כבוד.

אלה היו שנתייים מבוזבזות שהביאו לנו מיתון, מחירים שעלו ועלו, יותר עובדים עניים, שכר שנשחק, שנאה והעמקת השסע בעם, קיפאון מדיני מוחלט וירושלים בוערת. ממשלה בלי דרך שלא עשתה כלום למען הישראלים מסיימת עכשיו את דרכה בלי דרך ובלי סיבה.

שימו לב, שנה וחצי עברה מאז שלפיד אמר שבעוד שנה וחצי יהיה יותר טוב. ונתניהו – לנתניהו נמאס מהממשלה שלו, אבל לציבור הישראלי נמאס מנתניהו”.

ח”כ יעקב אשר אמר: “אין מילה אחת טובה להספיד את הממשלה הזו, היא תזכר לדיראון עולם. החל מהרגע, יחדל לפיד ליהנות מהפריבלגיה של פרשן ומסית וייבחן על כשלונותיו כשר האוצר, אשר יהדהדו במערכת הבחירות”.

בתוך כך, בש”ס כבר מתחילים בהיערכות: בכירי ש”ס מתכנסים הבוקר, במסגרת ‘פורום הסגנים’ של ש”ס באשדוד.

בשל ההתפתחויות הפוליטיות, הוחלט שהפגישה – שנקבעה כבר לפני כשבועיים – תתמקד בהתארגנות לקראת הבחירות. הכינוס יתקיים במתנ”ס נווה יהונתן באשדוד בהשתתפות חברי הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות