בעלי החנויות בת”א על החלטת השופט: בג”ץ יעשה פה סדר

דוד שוב, עורך הדין שייצג את בעלי החנויות במאבקן למניעת פתיחת החנויות בשבת, מגדיר את החלטת השופט להתיר את פתיחת החנויות בשבת 'תמוהה' • "עד כה זכינו בכל ההליכים ועיריית תל אביב עשה צחוק מבית המשפט"
אליעזר היון
י"ט חשון התשע"ה / 12.11.2014 16:18

“ההחלטה השיפוטית בדבר פתיחת החנויות בשבת, היא הרבה יותר מתמוהה” אומר לחרדים10 דוד שוב, עורך הדין שייצג את בעלי המכולות במאבקם למניעת פתיחת החנויות בשבת, כנגד עיריית תל אביב.

בית המשפט לעניינים מקומיים החליט אתמול [שלישי] להורות על ביטול צווי הסגירה לחנויות בשבת בנימוק ששר הפנים היוצא, גדעון סער, לא הזמין את ראש העיר חולדאי לשימוע בהתאם לחוק. השופט אביים ברקאי, קבע שמסיבה זו החלטתו של שר הפנים לעכב את חוק העזר החדש שמאפשר פתיחת חלק מהחנויות – מבוטלת.

בעקבות פסק הדין הורה השופט כי העסקים בתל אביב יישארו פתוחים, והעירייה לא תוכל להגיש בקשות חדשות לצווי סגירה, זאת בניגוד לעמדתו של שר הפנים סער שהורה על עיכוב החוק והעביר את ההחלטה לשר הפנים הנכנס גלעד ארדן.

עורך הדין דוד שוב: “מדובר כמעט בפרודיה. בית המשפט לעניינים מקומיים שעוסק בדרך כלל בעניינים של חלוקת הדירות, הריסת פרגולות וכן הלאה, בחר להיכנס לסוגיה עקרונית שאינה בתחום סמכותו. יתירה מזו, אנו, עורכי הדין של בעלי המכולות ביקשנו להצטרף לדיון ולהביע את עמדתנו, אך הוא דחה את הבקשה”.

בהקשר לגוף פסק הדין אומר שוב “השופט קבע כי שר הפנים לא ערך לחולדאי שימוע. מהיכן הוא משוכנע בכך? האם הוא הזמין את שר הפנים לשמוע את עמדתו? אולי שר הפנים אכן ערך שימוע לחולדאי, אולי הוא מפרש את החוק אחרת והוא לא ראה מקום לעריכת שימוע? המינימום שהייתי מצפה מכבוד השופט הוא להזמין את שר הפנים ולשמוע את עמדתו בנושא”.

שר הפנים, מסביר שוב, שלח לעיריית תל אביב סדרת שאלות קשות אודות הצעת חוק העזר העירוני, וציפה לתשובות. התשובות עדיין לא הגיעו ושר הפנים היוצא הבהיר כי המשך ההליך יהיה מול השר הנכנס – ארדן, ‘האם זה לא נקרא שימוע’?

מה התכניות שלכם הלאה?

“באופן אירוני אוכל לומר כי פסק הדין של השופט מאפשר לנו ערוץ ישיר לבג”ץ. עד כה, זכינו בכל ההליכים, אך העירייה עשתה צחוק מבתי המשפט ובית המשפט המחוזי דחה את טענותינו שהעירייה מבזה את פסקי הדין, לאחר שקבע שהאכיפה אכן מתבצעת, למשל באמצעות בית המשפט לעניינים מקומיים. כעת, לאור הפסיקה המפתיעה הזו, אנו יכולים לגשת ישירות לבג”ץ ואנחנו בטוחים שהוא יעשה פה סדר”.

הדפס כתבה