בנט בנאום חריף: “מקלט לכל ילד? הגיע הזמן לבצע ‘חומת מגן’ בבירה”

שר הכלכלה נפתלי בנט תקף הערב בחריפות את יו"ר הרשות אבו-מאזן ואת התנהלות הממשל מול גל הטרור השוטף את רחובות ירושלים • "אבו מאזן מכור לטרור. עראפת עשה את זה עם מדים ואקדח, אבו מאזן עושה את זה עם חליפה ועניבה • "ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות - אין לה זכות קיום" • "בחומת מגן לא התחבאנו, תקפנו. לא ברחנו. ניצחנו"
שרי רוט ושמוליק קרסיק
י"ג חשון התשע"ה / 06.11.2014 20:29

שר הכלכלה נפתלי בנט נאם הערב (חמישי) באוניברסיטת בר-אילן, ותקף בחריפות את יו”ר הרשות אבו-מאזן ואת מה שהוא מכנה “קונספציית המגננה” מול גל הטרור השוטף את רחובות ירושלים.

“בימים האחרונים אנו עדים לגל טרור ששוטף את ירושלים. פיגועי הדריסה שגבו כבר חיי אדם בהם של חיה בת השלושה חודשים, וההתנקשות ביהודה גליק הם רק הביטוי הקיצוני ביותר למסע מאורגן, מתוזמן ומכוון שמטרתו לערער את ריבונות ישראל בירושלים.

“היד שעל הגה הנהג היא ידו של אבו מאזן”, אמר בנט. “הוא הנהג, הוא הנווט, הוא הספונסר של הטרור. האמת צריכה להיאמר, גם אם היא לא קלה.

“אבו מאזן שאומר שיהודים מטמאים את הר הבית בעצם כניסתם אליו, וקורא לעצור אותם בכל דרך, הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט. אבו מאזן ששלח מכתב ניחומים למשפחת המתנקש ביהודה גליק, ותנועתו הכריזה על רוצח תינוקת בת שלושה חודשים כשאהיד, הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט.

“אבו מאזן שהתאחד עם חמאס, עם משגרי הטילים וחופרי המנהרות, פועל יחד איתו ומעודד אותו לפגוע בכמה שיותר יהודים, הוא לא פרטנר – הוא טרוריסט.

“אבו מאזן מכור לטרור. הוא מכור להסתה ולפגיעה ביהודים. עראפת עשה את זה עם מדים ואקדח, אבו מאזן עושה את זה עם חליפה ועניבה. זה כל ההבדל.

“רבותי, כשאין ריבונות – יש טרור, כשאין הרתעה – יש טרור. כשיש תקווה לאויבים שלך שהם יגרשו אותך מהבירה שלך – יש טרור. כשמאשימים את הקורבן – יהודי שרוצה להתפלל, יהודי שרוצה לתפוס טרמפ, יהודי שרוצה לנסוע ברכבת – כשמאשימים אותם – אז יש יותר ויותר טרור”.

“ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות אין לה זכות קיום”

בנט תקף את “הקונספציה שישראל תמגן את עצמה לדעת”.

לדבריו הרעיון הזה קורס אל מול עינינו: “אסור שבבירת ישראל אנשים יתחבאו מאחורי בטונדות. בטונדות הן עידוד לטרור. אני קובע כאן, בצורה הברורה ביותר: ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות במקום שהמחבלים יסתתרו מאחורי בטונדות, אין לה זכות קיום.

“ממשלה שמתנצלת במקום לדרוש התנצלות כשהורגים באזרחיה – אין לה זכות קיום. ממשלה שלא יודעת להחזיר הרתעה והריבונות ולספק ביטחון לאזרחיה בבירתם – אין לה זכות קיום.

“אני שואל אתכם – ממתי הפכנו להיות מדינה של קונספציית מגננה? בטונדות, גדרות וכיפות ברזל, מאבטחים בכל פינה. מקלט לכל ילד. הגיע הזמן לבצע ‘חומת מגן’ בבירה שלנו בירושלים.

“במבצע חומת מגן לא התחבאנו, תקפנו. לא ברחנו. ניצחנו. חומת מגן זה לתפוס את המחבלים במיטות שלהם ב-3 לפנות בבוקר, להגיע אל המסיתים ברשתות, לתפוס את מחסני הזיקוקים, להגיע אל המפקדים שלהם.

“צריך להרים לעם ישראל את הראש. צריך להפסיק להאשים את עצמנו. הפצועים עוד בסכנת חיים ואני כבר שומע שמקרבנו יש כאלה שמאשימים אותנו. שרוצים להשתיק אותנו.

“אבל אנחנו לא נשתוק, כי הטרור משתולל. אנחנו לא נשתוק, כי אזרחים פוחדים ללכת לכותל. אנחנו לא נשתוק, כי מבטלים טיולים לעיר הבירה שלנו.

“קונספציית המגננה קרסה, כפי שקרסו קונספציות רק לאחרונה”, חתם השר בנט. “אנחנו נתעשת ואנחנו ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות