“ידיד אמת”: אובמה שלח לחמינאי מכתב חשאי מבלי לעדכן את ישראל

נשיא ארה"ב הציע למנהיג איראן: "הסכם גרעין תמורת שיתוף פעולה במאבק בדאעש" • מהבית הלבן לא עדכנו את ישראל - ואובמה פעל מאחורי גבה במטרה להדק את הקשרים עם איראן
י"ג חשון התשע"ה / 06.11.2014 21:34

העיתון ‘וול סטריט ג’ורנל’ מדווח כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלח באמצע החודש שעבר מכתב סודי לנשיא איראן עלי חמינאי, והציע לו “הסכם גרעין תמורת שיתוף פעולה במאבק בדאעש”.

על פי הדיווח, אובמה הציב אולטימטום, לפיו אם לא ייחתם הסכם גרעין במהלך השיחות עם המעצמות עד לתאריך 24 בנובמבר, ייפסק שיתוף הפעולה האמריקני-איראני בלחימה בארגון הטרור.

במכתב עומד אובמה על חשיבותה של איראן בלחימה בארגון המדינה האיסלאמית, וכי לוושינגטון וטהרן אינטרסים משותפים במלחמה בדאעש, בעיראק ובסוריה.

על-פי העיתון האמריקני, מהבית הלבן לא עדכנו את ישראל, סעודיה או את איחוד הנסיכויות על המכתב.

לפני מעט יותר משבוע הטיחו בכירים  בממשל עלבונות בנתניהו, ונתניהו הגיב אז: “האינטרסים העליונים שלנו, בראשם הביטחון ואחדות ירושלים, אינם עומדים בראש מעיניהם של אותם גורמים אנונימיים שתוקפים אותנו ואותי אישית”.

בכירים אמריקנים טענו אז להיגיון לקוי בצד האמריקני. “כאשר הנשיא עוסק באיראן וישראל, לא ברור מי לדעתו החברה של ארה”ב ומי האויבת שלה”, אמר מנהיג הרוב בבית הנבחרים. לדבריו, “במשך שש שנים ממשל אובמה בוחן בכל פעם מחדש את הבריתות העומדות בלב הביטחון הלאומי של ארה”ב ומערער את הביטחון והאמון של בני בריתנו”.

כעת מתברר כי הדברים נאמרו זמן מועט אחרי שאובמה פעל מאחורי גבה של ישראל במטרה להדק את הקשרים עם איראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות