סער מפרק את המחנה הממלכתי – ודורש להיכנס לקבינט המלחמה

יו"ר תקווה חדשה הודיע כי החליט להתפצל מ'המחנה הממלכתי': "החלטתי לסיים השותפות ולהקים מחדש לאלתר את תקווה חדשה" • מתח ביקורת על גנץ ואיזנקוט: "לא מבטאים הקול שלי. קולו של הימין הממלכתי חיוני היום מאי פעם ואינו נשמע" • נתניהו שוקל בחיוב את דרישתו להיכנס לקבינט
אריה ריבקינד
ב' אדר ב' התשפ"ד / 12.03.2024 20:15

יו”ר מפלגת ‘תקווה חדשה’, השר גדעון סער, הודיע הערב (רביעי) כי הוא מפרק את ‘המחנה הממלכתי’ –  ודרש להצטרף לקבינט המלחמה.

בכנס פעילים של ‘תקווה חדשה’ אמר סער כי הוא חש שקולה של מפלגתו אינו נשמע במסגרת של ‘המחנה הממלכתי’.

בכוונת סער להקים מפלגת ימין חדשה, והוא לא יחבור לליכוד.

ועדת הכנסת תתכנס מחר לאחר התקציב לאשר את בקשת סער לפיצול מהמחנה הממלכתי.  ב’כאן חדשות’ דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל בחיוב את דרישת סער להיכנס לקבינט המלחמה.

בנאומו  הערב אמר: “אני רואה מתפקידינו בממשלת החירום לוודא שעל אף כל הקשיים והלחצים, גם הבינלאומיים – אנחנו נסיים את המלחמה עד תומה בעזה. עד הסוף. ‘ולא נשוב עד כלותם’. זו מלחמה שתקבע את עתידנו בארץ הזאת, עתיד ילדינו ונכדינו. אנחנו חייבים להיות נחושים להשיג את יעדיה: השמדת התשתיות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והחזרת אחינו ואחיותינו החטופים.

“מזמן לא הסתרנו חברי ואני את הביקורת על ניווט המערכה על ידי הקבינט המצומצם. אסור שלא יהיה קשר בין היעדים שנקבעו לבין האמצעים שננקטים להשגתם. אסור להפחית את הלחץ הצבאי ולהאט את ההתקדמות בהשמדת כוחות החמאס ושלטונו. אסור לאפשר השתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי”, הוסיף סער.

הוא הדגיש:  “אני מכבד את ידידי, נציגי המחנה הממלכתי בקבינט המלחמה, אך לצערי הם אינם מבטאים בו את הקול, העמדות והדגשים שאני הייתי מביא לשם. לכן, בשמכם, אני מביע פה את דרישתנו להצטרף לקבינט המלחמה ולהיות חלק מההשפעה על המדיניות”.

השר סער הודיע גם על החלטתו והחלטת חברי הכנסת של המפלגה לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ועל פנייתם ליו”ר ועדת בכנסת על מנת להקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית.

“קולנו, קולו של הימין הממלכתי חיוני היום יותר מאי פעם. ישראל היום זקוקה לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת – איני רואה מישהו אחר שיוכל לעשות זאת.

“לכן הגעתי להחלטה: לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול לבן ולהקים מחדש לאלתר את סיעת תקווה חדשה – הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו”, הצהיר.

“אני מודה לבני וגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה המשותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה, ואני מדגיש חלופה של כוח פוליטי חזק של ימין ממלכתי, כפי שציבור רחב מייחל שיקרה”.

השר סער אמר עוד, כי ישראל נכנסת לתקופה ארוכה אותה כינה “מלחמת העצמאות השניה”, בה תחזור החברה הישראלית להיות חברה במאבק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות