גנץ נגד נתניהו: שותק ונגרר. הליכוד: חופש ביטוי גם לימין

מתכונן לבחירות? גנץ תקף את ראש הממשלה, שלטענתו נגרר ולא מגנה הקריאות להתיישבות בעזה: "התרענו בפניו טרם הכנס. זה לא הזמן לדבר לבייס אלא לפעול למען כל העם" • רמז להקדמת הבחירות: "נחזור לעם והציבור יאמר את דברו" • הליכוד: "יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין"
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשפ"ד / 29.01.2024 14:32

יו”ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ תקף היום (שני) בחריפות את ‘כנס לניצחון ישראל’ שהתקיים אמש בקריאה להחזרת ההתיישבות היהודית לחבל עזה – ואת ראש הממשלה.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

“השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס אתמול – פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה. הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם, פגעו במאמצים לייצר מסגרת להשבת חטופינו”, טען גנץ.

הוא פנה לראש הממשלה:  “זה לא הזמן לדבר לבייס אלא לפעול למען כל העם. האחריות של כולנו. זה הזמן, לתת גב ללוחמי צה”ל, השב”כ, המוסד ולשוטרים. לא משנה מה דעותיהם ולא משנה מאיפה באו. זה הזמן להראות לעולם עוצמה, ולהתנהל כאגרוף אחד מול האויבים בעזה ובלבנון ובאיראן. יהיה זמן למאבקים. לא עכשיו, לא כשנלחמים, לא כש-136 משפחות חטופים נושאות את עיניהן אל ההנהגה. העם הזה ראוי להנהגה שתתנהל באחריות ושכל אחד ינשוך שפתיים”.

גנץ טען: “חבריי ואני התרענו בפני ראש הממשלה לפני הכנס, שוחחתי איתו גם בנושא ח”כ גוטליב שממשיכה לכהן בוועדת החוץ והביטחון כממלאת מקום, תוך פגיעה באנשי הביטחון שזקוקים לגיבוי היום יותר מתמיד. היא חייבת להיות מודחת מתפקידה.

“אני יודע שיש רבים בעם שנפגעים מההתנהלות הזו. אני יודע שיש רבים בחזית שנפגעים ממנה. ואני יודע שרוב העם לא מתנהג כך, ולא חש כך. היום במיוחד, אני מבקש לחזק את כל מי שבחזית ובעורף, להגיד לכם שהעם איתכם. כולנו מאחוריכם. אנחנו מאוחדים, ואנחנו ננצח”.

גנץ הדגיש, כי “חשוב שנדע ושהעולם ידע – מי שמנהל את קבלת ההחלטות הוא קבינט המלחמה והקבינט המדיני ביטחוני ככלל. מי שרקד ופילג, אינו מחליט, ומי ששותק ונגרר – אינו מנהיג. זה מאוד קשה, אבל בעת הזו, האחריות מחייבת את חבריי ואותי להישאר בקבינט ובממשלה כדי שיתקבלו ההחלטות הקשות והנכונות שבפנינו, כדי לשמור על המדינה של כולנו חזקה ומאוחדת בעת צרה”.

הוא  הסביר מדוע מפלגתו נשארת בממשלה למרות המחלוקות עם הליכוד. “אנחנו חייבים לוודא שההחלטות האחראיות מתקבלות ולכן אנחנו שם. בהמשך, כשהמצב יתייצב, נחזור לעם, והציבור כולו יאמר את דברו למי שבימים של שותפות גורל בעם, עוסק בגורלו הפוליטי”.

בליכוד ענו לגנץ: “גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם – גם לימין. ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה”, נמסר בהודעת המפלגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות