36% מהיהודים בישראל חושבים שצריך שלטון ישראלי על כל עזה

הישראלים והממשל על מסלול התנגשות: 44% מהציבור בישראל חושבים שעל ישראל לפתוח עכשיו בחזית שניה מול החיזבאללה • 26% מבקשים את בנייתו מחדש של גוש קטיף • רק 5% מהיהודים בישראל מסכימים לפתרון שמקדמים האמריקנים - שלטון של הרשות גם בעזה

אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"ד / 10.01.2024 22:38

סקר חדש מתוך ‘מדד JPPI לחברה הישראלית’ של המכון למדיניות העם היהודי, מנבא התנגשות חזיתית אפשרית בין רצונם של רוב הישראלים למדיניות שמקדם הממשל האמריקני.

הסקר מציג, כי 44% מבין היהודים בישראל סבורים שיש לפתוח בחזית שניה נגד חיזבאללה בהקדם האפשרי, זאת לעומת ניסיונותיו של הממשל למנוע עימות עם חיזבאללה. מבין תומכי הקואליציה, 64% תומכים בדעה זו. מקרב הערבים, 8% בלבד סברו כי על ישראל לצאת למלחמה בצפון. 44% מבין ערביי ישראל מעדיפים הסכם בתמיכה בינלאומית.

גם הישראלים שלא תומכים במלחמה עכשיו, מבקשים לפתור את המשבר, אך בדרכים דיפלומטיות. 34% מהמשיבים היהודים סבורים כך, בהם 50% מתומכי האופוזיציה, וכן קבוצה גדולה מקרב הערבים.

גם בהקשר לעזה ניכר פער לעומת העמדה האמריקנית. 36% מהיהודים בישראל סבורים כי צריך להיות שלטון ישראלי על כל השטח ו-26% מבקשים את בנייתו מחדש של גוש קטיף.

רק 5% מהיהודים בישראל מסכימים לפתרון שמקדמים האמריקנים – שלטון של הרשות הפלסטינית גם בעזה, כאשר אפילו בקרב מצביעי האופוזיציה היהודים רק 9% מבקשים לתת מקום לרש”פ בעזה של “היום שאחרי”.

מבין מצביעי הקואליציה (51%) מבקשים לבנות את גוש קטיף מחדש. רק 44% מבין היהודים בישראל נכונים לתת לפלסטינים אחיזה כלשהי בשלטון. בעוד אחרים, אם לא רוצים שליטה ישראלית מלאה, מבכרים שלטון של כוח רב לאומי.

בעקבות תוצאות הסקר אמר פרופ’ ידידיה שטרן, נשיא המכון למדיניות העם היהודי: “ארה”ב היא ידידיה קרובה, וללא תמיכתה ישראל תמצא במצב עוד פחות טוב. ועם זאת, כמו בין ידידים, ראוי שהאמריקנים יאזינו לקולות המגיעים מכאן. את הפעולות, הן בצפון והן בעזה, צריך לנסות ולקדם בהסכמה, כנהוג בין ידידים. כרגיל, ליהודי ארה”ב יכול להיות תפקיד משמעותי גם כאן”.

איסוף הנתונים לסקר המכון למדיניות העם היהודי נערך על ידי אתר המדד – כ-700 מרואיינים במגזר היהודי, בסקר אינטרנטי –  וחברת אפקאר – 200 מרואיינים במגזר הערבי, כמחציתם אינטרנטי ומחציתם טלפוני.

הנתונים נותחו ושוקללו על ידי פרופ׳ קמיל פוקס כדי לייצג את אוכלוסיית הבוגרים בישראל, בסיועם של שמואל רוזנר ונח סלפקוב מהמכון למדיניות העם היהודי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות