סגל: ‘לא שטויות של פוליטיקאים מדרג ב’ הביאו אותנו להאג’

אחרי שעיתונאים ניסו להאשים פוליטיקאים שאת דבריהם הציגו בדיון בבית הדין בהאג, מזכיר הפרשן הפוליטי מה באמת הביא אותנו לדיון הצבוע • כתב המשפט של 'כאן': "מי שחושב שהסיפור הוא התבטאות של סעדה, ואטורי או ליאור נרקיס ואייל גולן - מעדיף לשחות בביצה הפוליטית"
אבי כץ
א' שבט התשפ"ד / 11.01.2024 15:20

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, התייחס אחר הצהרים (חמישי) לדיון בית הדין הבין-לאומי בהאג שדן בתביעה של דרום אפריקה המאשימה את ישראל ב”רצח עם” –  והזכיר כי העמדה הישראלית הרשמית היא זאת שהביאה את מדינת ישראל לבית הדין ולא אמירות של פוליטיקאים, כפי שיש עיתונאים שמאשימים.

נתקלתם בבעיה ברישום לגן ילדים, בתי ספר וסמינרים? • כל המידע כאן

במהלך הדיון בהאג הוצגו על ידי נציגי דרום אפריקה ציטוטים של הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, שר המורשת עמיחי אליהו, וחברי הכנסת ניסים ואטורי ומשה סעדה.

סגל כתב: “מהאזנה לנאום התביעה של דרום אפריקה ברור שלא שטויות של פוליטיקאים מדרג ב’ הביאו אותנו להאג אלא העמדה הישראלית הבסיסית שמשותפת לרוב מכריע של אזרחי המדינה”.

הוא הוסיף: “לראיה דברי נשיא המדינה וראש הממשלה. זו המציאות, מקוממת אבל זה המצב”.

אבישי גרינצייג, כתב המשפט של תאגיד ‘כאן’, כתב: “מי שחושב שהסיפור הוא התבטאות של סעדה, ואטורי או ליאור נרקיס ואייל גולן – מעדיף לשחות בביצה הפוליטית במקום להבין שמבחינת דרום אפריקה כולנו חלק מהטרור הישראלי נגד הערבים עוד מ-1948”.

גרינצייג הזכיר:  “ההחלטות מתקבלות על פי אינטרסים ולחצים, ולא בגלל מה שאמר המצביא הנודע ניסים ואטורי. אני חושב שהוא צריך ללמוד לסתום ולהפסיק להביך. אבל זה לא באמת הסיפור, גם אם נעים לנו לחשוב כך”.

גרינצייג הביא את דבריו של  ד״ר יעקב בן שמש – מי ששימש כעוזרו המשפטי של אהרן ברק כשהיה נשיא העליון –  שלדעתו “דוקר בדיוק את הנקודה”.

בן שמש כתב:  “התביעה שהוגשה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג על ביצוע פשעי מלחמה בעזה היא התגלמות הצביעות האנטישמיות והאווילות. ומי שמייחס את האחריות לכך, ואפילו באופן חלקי, להתבטאויות כאלה או אחרות של שרים וחברי כנסת – משתף פעולה עם האיוולת במקום להוקיע אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות