אייכלר מבוהל: פסילת עופר כסיף היא טעות, החרדים הבאים בתור

ח"כ אייכלר הודיע כי הוא מתנגד עקרונית למהלך הפסילה של ח"כ כסיף, אך "אחרי שכל הח"כים החרדים חתמו" - יחתום גם הוא • כדי שכסיף יהפוך לח"כ הראשון שמודח אי פעם מהכנסת נדרש רוב של 90 מחוקקים • גם אם המהלך יאושר הוא צפוי להגיע לדיון בבג"ץ
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"ד / 10.01.2024 20:02

ח”כ אייכלר הודיע הערב (רביעי) כי הוא מתנגד עקרונית למהלך הפסילה של ח”כ עופר כסיף ממפלגת חד”ש, שכן “החרדים יהיו הבאים בתור”, לדבריו.

מלשכת ח”כ אייכלר נמסר: “זו טעות חמורה לתמוך ביוזמת ליברמן ופורר שרוצים לזרוק את החרדים במריצות למזבלה. ברור כי הבאים בתור לפסילה, יהיו הח”כים החרדים. את הפסילה של חרדים בג”ץ יאשר, בניגוד לכסיף שבג”צ ישאיר אותו בכנסת”.

עם זאת, מלשכתו הבהירו כי יצרף את חתימתו וכדי שלא לפרוש מעמדת עמיתיו לסיעה: “למרות הכל, אחרי שכל הח”כים החרדים חתמו, ח”כ הרב אייכלר לא יפרוש מן הציבור ויחתום עם כולם”.

מוקדם יותר היום דווח כי 85 חברי כנסת חתמו על הצעת ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו להדיח את כסיף  מהכנסת לאחר שצירף את חתימתו לעצומה שתומכת בתלונה נגד ישראל בהאג בגין “רצח עם”.

הבקשה הועברה ליו”ר ועדת הכנסת ח”כ אופיר כץ המחויב, על פי התקנון, לקבוע מועד לדיון בתוך 21 ימים.

אם יושג בוועדה רוב של 75% מהחברים למהלך הדחת כסיף – היא תועבר לאישורה של מליאת הכנסת. שם יידרש רוב של 90 ח”כים כדי להפוך את כסיף לח”כ הראשון שמודח אי פעם בהליך כזה בכנסת.

מאחר שחברי ועדת האתיקה של הכנסת, יו”ר הכנסת, וראש הממשלה מנועים מתוקף תפקידם לחתום על הבקשה, אך יכולים להצביע במליאה – ישנו הרוב הדרוש.

ההערכה היא שאם יאושר המהלך תוגש עתירה לבית המשפט העליון, שיצטרך להכריע אם המעשה של כסיף נופל תחת הקטגוריות שנקבעו בחוק ההדחה: שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות