יהונתן לובר הי”ד מיצהר נהרג בעזה • אביו: “אנא יום אחד של אחדות”

יהונתן לובר הי"ד, בן 24 מיצהר, בנו של מנהל תיאטרון 'אספקלריא' חגי לובר, נפל בקרב מול מחבלי חמאס ברצועת עזה • בן דודם של הלל ויגל יניב הי"ד שנרצחו בחווארה • האב השכול: "אנו גאים בו ומודים לו על שהיה שותף במחיקת הרע בעולם ובהשמדת אוייבינו"
חיים טוויל
י"ד טבת התשפ"ד / 25.12.2023 23:42

יהונתן לובר הי”ד, בן 24 מהישוב יצהר, לוחם חרמ”ש בגדוד 8104 בחטיבה 197, בן דודם של הלל ויגל יניב הי”ד שנרצחו בחווארה, נפל בקרבות בעזה.

יהונתן גדל ביישוב בית אל. היה אברך בישיבת ‘רועה ישראל’ בישוב יצהר, רכז נוער בישוב בעברו, ועובד מועצה אזורית שומרון כסייע.

הוא הותיר אחריו אישה בהריון, תינוק בן 10 חודשים, הורים ושמונה אחים.

חגי לובר,  האב השכול, מנהל תיאטרון ‘אספקלריא’ – כתב: “מתוך עוצמה גדולה של עם ישראל כולו ומתוך הבנת השעה הגדולה בה עם ישראל משמיד את הרוע הצרוף מהעולם, לצד צער אישי עמוק בתהומות הכאב, אנו מודיעים על נפילת בנינו היקר והאהוב יהונתן לובר הי”ד.

“בשם עם ישראל כולו אנו גאים בו ומודים לו על שהיה שותף במחיקת הרע בעולם ובהשמדת אוייבינו. אין בליבנו על הקדוש ברוך הוא, אין בליבנו על ממשלת ישראל, אין בליבינו על צה”ל וההחלטות של מפקדיו בשטח. אנחנו מחבקים את כל עם ישראל ומבקשים מהתקשורת ומכל אחד בעם שלנו אנא, יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת, אנא, דברו טוב הבליטו את הטוב במקבלי ההחלטות ובעם הנפלא שלנו שיהונתן היה גאה להלחם בשבילו.

“אנא יום אחד של אחדות ודיבורים טובים . יהונתן כל כך יהיה שמח למעלה. מי יתן ונזכה לניצחון שלם ומהיר ולהחזרת חטופינו האהובים שיונתן כל כך קיווה והתפלל שיחזרו”,

שעתיים לפני שנהרג כתב עליו אביו חגי בפוסט בפייסבוק: “תראו מה קורה כשהנכד, שלי רואה את אבא שלו בטלפון, לאחר שלא ראה אותו שבועות ארוכים שאביו נלחם בעזה”. והוסיף: “לא בלתי רלוונטי לציין שבני הוא בן הציונות הדתית הבוזזת והמשתמטת (תושב יצהר!) והוא עדיין לא הושעה מלחימה בעזה)”.

לפני מותו כתב יהונתן הי”ד לנוער הישוב יצהר אותו הדריך בעבר: “אנחנו פה עדיין מתאמנים, עכשיו בשבת זה הזמן לנשום תורה, להתאפס מה ה’ רוצה ממני. מבסוט מכם אש על ההתנדבות. חולה עליכם, בטוח שאתם מתגעגעים אלי”. והוסיף: “תתפללו עלי”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: “יהונתן היה מתפארת גידולי ההתיישבות בשומרון, נפל מות גיבורים בהגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. היה מתנדב, בן למשפחה מפוארת מבית אל, ורק החל את חייו הצעירים עם אשתו אביה ביצהר. הלב נשבר לחשוב על המשפחה הצעירה. שרק החלה את חייה. על הבן שלא יכיר את אביו. מועצה אזורית שומרון תחבק את משפחת לובר היקרה ותסייע לה בכל שניתן”.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון: “תושבי בית אל מבכים על נפילתו של הלוחם אלישע יהונתן לובר הי”ד בקרב ברצועת עזה. יהונתן גדל בבית אל, בנם של חגי ותחיה לובר, ואח ל-8 אחים כאשר שניים מהם נלחמים כעת בעזה. יהונתן התגורר ביצהר עם אישתו ההרה ובנו ויצא למילואים ברגע בו נקרא לדגל באמונה ובנאמנות.

“ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. ‘הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו’.

“אנחנו נמשיך להיאבק ולהילחם כדי שמטרות המלחמה יושגו במלואן. נפילתו של יהונתן הי”ד לא תהיה לשווא ורק ניצחון מוחץ, מוחלט וברור ירגיע אותנו. מיטב בנינו מוסרים את נפשם למען העם והארץ ועלינו להיות ראויים להם, להקרבה שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות