“המינוי של הרב אברהם יוסף בוועדת השמיטה בעייתי”

לקראת שנת השמיטה הוסמך רבה של חולון להעניק תעודות כשרות במקרים שהרבנים המקומיים לא יהיו מוכנים לבצע זאת • ברבנות הוחלט לקדם את הרב, למרות חוות הדעת של היועץ המשפטי של הרבנות
יוני גרין
ה' תשרי התשע"ה / 29.09.2014 12:30

למרות שפרקליטות מחוז תל אביב הודיעה לרבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף,  כי פרקליט המדינה שוקל העמדתו לדין בכפוף לשימוע, מועצת הרבנות הראשית הסמיכה אותו להעניק תעודות כשרות בשנת השמיטה בכל רחבי הארץ – במקרים שהרבנים המקומיים לא יהיו מוכנים לבצע זאת.

הגר”א יוסף, אחיו של הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף, נחשד בניצול מעמדו לטובת בד”צ ‘בית יוסף’, בראשו עומד אחיו הצעיר, הגאון רבי משה יוסף, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים.

קידמו למרות החשדות נגדו עורר סערה ברבנות.

לפי דיווח של העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 2, היועץ המשפטי של הרבנות כבר הבהיר לרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו, כי המינוי של הרב אברהם יוסף בעייתי וביקש ממנו למנות רב אחר לתפקיד.

אלא שברבנות מתעקשים ואומרים שמדובר במינוי ראוי. בכיר ברבנות אמר:”הרב יוסף לוקח על עצמו תפקיד שאין עליו קופצים רבים כדי לאפשר את קיום היתר המכירה ברחבי הארץ ולהקל על הציבור ועל החקלאים למרית התנגדות החרדים ועל כך הוא ראוי להערכה”. לדבריו לתפקיד, “בכל מקרה אין נגיעה ישירה בבד”צ של אחיו”.

מהרבנות נמסר לחדשות 2: “כל עוד לא הוגש כנגד הרב יוסף כתב אישום אין שום סיבה למנוע ממנו לפעול כרב עיר וכחבר ועדת השמיטה. לפי החוק, הרב ממשיך לחתום על תעודות כשרות בעירו חולון ואין מניעה שיחתום גם מחוץ לעירו. הרב יוסף התבקש לחתום במקומות בהם ייווצרו בעיות דווקא בשל היותו חבר מועצה פעיל וחבר בועדת השמיטה של הרבנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות