הרב דרוקמן לרב שטרן: “בהצלחה על כיסא רבה של ירושלים”

מועמד הציונות הדתית לרבנות ירושלים הגר"א שטרן הגיע אמש לביתו של הרב דרוקמן, להתברך לקראת השנה החדשה והבחירות • הרבנים ציינו לשבח את מאמציהם בעניין של בנט, בן דהן וברקת • ומה עם ש"ס?
כ"ז אלול התשע"ד / 22.09.2014 15:16

המירוץ לרבנות ירושלים: אמש נפגש הגאון הרב אריה שטרן מועמד הציונות הדתית לרבנות העיר, עם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן.

הפגישה נערכה בביתו של הרב דרוקמן, והרב שטרן הגיע כדי להתברך לקראת השנה החדשה, ולקראת הבחירות הקרבות.  

הרב דרוקמן מצידו ברך את הרב שטרן ב”הרבה הצלחה על כיסא רבה של ירושלים עיר הקודש”.

הרב דרוקמן הדגיש, כי כל הציונות הדתית מביעה תמיכה במועמדותו של הרב שטרן ופועלים למען בחירתו. כזכור, לפני כשלוש שנים התכנס פורום נרחב של רבני הציונות הדתית, שבחרו ברב שטרן כמועמדם לתפקיד. 

במהלך הפגישה ציינו הרבנים גם את המאמצים שעושים שר הדתות נפתלי בנט, סגנו אלי בן דהן וראש העיר ירושלים ניר ברקת, שפועלים למען בחירת רב ציוני דתי לעיר. 

מועד הבחירות לרבנות נקבע לכ”ז תשרי תשע”ה, אך ברקע קיימות כמה עתירות לבג”ץ, כנגד התקנות החדשות לבחירת רב עיר, וכנגד ההליך הבחירות בירושלים. ההכרעה בעתירות צפויה להינתן בשבוע הבא.

מלבד הגר”א שטרן, הגישו מועמדות עד כה הגר”א שלזינגר, הגר”מ טולידאנו והרב חיים אמסלם.  

גם שמו של  רבה של צפת הגר”ש אליהו  שב ועלה השבוע,  ויש צפי שהוא יגיש מועמדות. לאחרונה אף נפגש עם המשנה לראש העיר ירושלים מטעם הבית היהודי, דב קלמנוביץ’.

נזכיר, כי בסוף השבוע האחרון, התפרסם כי יתכן וישנה בעיה בתעודת ההסמכה של הרב שטרן, והיא אינה בתוקף,  דבר שעלול להביא לפסילתו מהתפקיד.

אך לדבריו אנשיו, “תעודת הכושר לרב עיר של הרב אושרה על ידי מחלקת הבחינות של הרבנות הראשית לישראל. גם אם ישנה בעיה מסוימת הרי שהיא טכנית, שולית ופתירה”. לדבריהם, “מדובר בניסיון נוסף של הפוליטיקאים החרדים למנוע את בחירתו של הרב, שלא יצלח כמו כל הניסיונות הקודמים. הרה״ג אריה שטרן שליט”א יהיה רבה הראשי של ירושלים”. אומרים בסביבתו.

לחרדים10 נודע, כי על פי החוק הרבנות הראשית מחוייבת לחדש את תוקף התעודה, אלא אם ישנה סיבה מיוחדת, דבר שלא נראה במקרה הזה. לדברי בכירים ברבנות הראשית, התעודה אכן תחודש בהקדם.

בגזרה הש”סית העניינים יגעים. כאמור חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל הרב טולידאנו הגיש כבר את מועמדותו, ואף מציג מכתב תמיכה בו עליו חתומים חברים ממועצות חכמי וגדולי התורה. אך עד כה בש”ס מסרבים לומר אם אכן יתמכו בו. במקביל גם חבר מועצת חכמי התורה הגר”ד יוסף, מעוניין להתמודד לתפקיד, ואף מחזיק בהבטחה מהגר”ע כי הוא יהיה מועמד ש”ס.

בנוסף עדיין לא ברור האם הראשל”צ הגרש”מ עמאר, יתמודד לתפקיד, לדברי אנשיו הוא אינו מעוניין בכך, אך הכל עוד פתוח.

אם נוסיף לכך את רבה של באר שבע, הגר”י דרעי, ועוד רבנים ספרדים מאנשי ש”ס החפצים להתמודד לכס הרבנות, יתכן ובש”ס יעדיפו שלא להצהיר על מועמד מטעמם, אבל השאלה הגדולה מה תהיה ההוראה לנציגי ש”ס בגוף הבוחר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות