“חיוך ראשון מזה חודש”: ילדי עוטף עזה נהנו ביום כיף מרגש ומושקע

לראשונה מאז הטבח ביישובי עוטף עזה, הילדים ובני המשפחות שפונו מבתיהם, נהנו ביום כיף מהנה, ביוזמת 'כולל חב"ד' • "זה היום הראשון שהילדים שלי מחייכים", סיפרה אחת האמהות • אבא:  "זה נותן לילדים שלנו המון שמחה"
אבי כץ
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 13:17

ילדי יישובי עוטף עזה, אודים מוצלים מאש, שעברו חוויה מטלטלת וקשה בטבח שמחת תורה ופונו מבתיהם, נהנו בימים האחרונים ביום כיף מושקע ומיוחד שארגנו עבורם ‘כולל חב”ד’ ואיש התקשורת הבכיר גיא לרר, מגיש תכנית ‘הצינור’, בשיתוף עם קרן הידידות.

יום הכיף נערך בפארק הגדול מג’יק קאס במעלה אדומים, במסגרת מערך סיוע מקיף ומרגש שמעניק ה’כולל’, לתושבי העוטף, בהיקף של מיליוני שקלים, ובשיתוף פעולה עם גיוס המונים.

“אני פה עם שני הבנים שלי ועם משפחות רבות מכל העוטף והדבר שיש לי עכשיו להגיד זה תודה רבה לכל מי שחשב עלינו, שהילדים שלנו יחייכו סוף סוף”, אמרה אחת האימהות.

אמא נוספת, שניצלה ממרצחי החמאס, אמרה: “זה היום הראשון מזה חודש ימים שהילדים שלי מחייכים, מאושרים, שמחים וצוחקים. אני רואה אותם וגם אני שמחה. זה נותן רוגע לנפש, לשחרר, לשמוח”.

אב לשני ילדים קטנים שחווה טראומות קשות בטבח, וניצלו בנס, סיפר:  “יום הכיף נותן לילדים המון שקט ושמחה, ונותן סוג של בריחה מהשגרה הנוראית שנכפתה עלינו”.

תושבת אחד היישובים, בו נרצחו יהודים רבים, אמרה: “יום הכיף הזה שווה אלף טיפולים פסיכולוגיים. אני שומעת את צעקות השחרור של הילדים על המתקנים, ויודעת שאלה הצעקות שהם לא הצליחו לצעוק בממ”ד, כי שם הם היו צריכים להיות בשקט כשהמחבלים דפקו בחוץ וניסו להיכנס ולטבוח בנו”.

בני המשפחות הודו בהתרגשות ליוזמים. “ביררתי מי אחראי וגיליתי שמדובר בחב”ד ובצינור. זה שיתוף פעולה מדהים ורק מראה שאפשר לעשות הרבה דברים טובים ביחד ולטובת כולנו. בואו ניקח את הכח הזה ונפזר אותו, נמשיך אותו הלאה, גם אחר כך”.

צילום: מענדי קורנט
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות