המתנדבים החרדים מ’אחים לעורף’ מספרים על הטרגדיות – ועל החיבור הגדול

"יש כאן מאושפזים שנפצעו ולצערנו יש להם בן משפחה שנחטף, ובן משפחה נוסף שנרצח" • המתנדבים החרדים מ'אחים לעורף', שעוטפים באהבה את משפחות הפצועים מספרים על הטרגדיות - וגם על החיבור הגדול בין חלקי העם
חרדים 10
א' כסלו התשפ"ד / 14.11.2023 19:23

יחס.  זה מה שעמד מול עיני המייסדים בשעה שהחליטו על הקמת ארגון ‘דרכי מרים’, שרבים מכירים מפינות הקפה והתה בבתי החולים. יחס חם ואוהב לחולי הסרטן בישראל, שברגע אחד מתנתקים מרצף החיים ונופלים למדרון של טיפולים ובדיקות, אשפוזים וקשיים, שמטלטלים את עולמם.

כך נוצרו מעגלי החסד של ארגון ‘דרכי מרים’: הסעות אל בתי החולים, פינות חמות בבתי החולים, סיוע פיזי ונפשי, תפילות המוניות ועוד. והכל ללא עלות.

מאז ‘השבת השחורה’ הארגון פועל תחת מטריית המיזם ‘אחים לעורף’, למען החיילים ואזרחים שנפצעו כתוצאה מהלחימה,

“מתנדבי הארגון משתדלים להגיע לכל אחד ואחד מהפצועים, אנחנו מנסים להיות משפחה שלהם ולסייע להם בכל דבר שניתן”, אומר אהרן ויינגרטן, מנכ”ל הארגון.

הארגון מלווה את הפצועים ובני משפחותיהם לאורך כל תקופת האשפוז, עד לשחרור המיוחל ולעיתים גם במשך תקופת ההחלמה. בשיתוף עם המיזם ‘אחים לעורף’, ארגון ‘דרכי מרים’ דואג לארוחות חמות ומזינות, תעסוקה בשעות הפנאי, הסעות לביה”ח וממנו, ובשעת הצורך גם לינה ושירותי שמרטפות.

“יש לנו משפחה מכרמיאל, שהאח מאושפז בתל השומר והאם ובתה בת השמונה נמצאות ברמת גן, אנחנו דואגים להם לתעסוקה, ארוחות והסעות לביה”ח מידי יום”, אומר מנכ”ל הארגון.

במציאות הקשה שנוצרה ישנם גם סיפורים לא קלים. “יש משפחה שאנחנו מלווים את אחד מבניה שמאושפז בבית לוינשטיין, והם ביקשו הסעה לבקר אחות אחרת שמאושפזת בתל השומר”, מספר אחד ממתנדבי הארגון.

מקרה נוסף הוא של חייל שמאושפז בבית לוינשטיין, שסיפר למתנדבים כי הוא מאוד רוצה לנסוע לאזכרה של חברו שנפל בקרב במהלך השבת השחורה, ואינו יכול בשל מצבו הרפואי. המתנדבים נרתמו מיד וארגנו אמבולנס מיוחד שיסיע אותו לאזכרה, בליווי של רופא צמוד.

“אחת הבקשות שטיפלנו בה עם דמעות בעיניים, היא של אב שכתוצאה מהפציעה איבד את רגליו, וביקש מאיתנו מתנות יפות עבור הילדים שלו כדי לרכך את המפגש עם המראה החדש שלו”, מספר ויינגרטן.

כדי להבין את הרזולוציה של הפניות, הוא מציין מקרה נוסף שטיפלו בו מתנדבי הארגון בימים הראשונים ללחימה. “אישה שאיבדה במהלך המנוסה מהטבח את המכשיר הסלולרי שלה וביקשה מכשיר עם וויז שיסייע לה לנתב חזרה אל ביתה…״

ויינגרטן מספר: “יש כאן מאושפזים שנפצעו באירועים ולצערנו יש להם בן משפחה שנחטף, ובן משפחה נוסף שנרצח”.

כשאנחנו שואלים אתו על מקרה בו חש סיפוק מיוחד, הוא מספר על ילדה שביקשה לשבות בביתה לאחר מספר שבועות של שהייה בביה”ח.

לאור מצבה הרפואי, הליך היציאה והחזרה מביה”ח דרש הערכות לוגיסטית מיוחדת הכרוכה במאמץ ובממון רב. כשהגיעה הבקשה לפתחו של הארגון, המתנדבים נרתמו לסייע בכל הדרוש, על מנת למלא את הבקשה על הצד הטוב ביותר. לאחר השבת בישרו הרופאים כי בזכות היציאה הביתה, תהליך השיקום התקדם פלאים והילדה התחילה ללכת בכוחות עצמה.

“מקרים כאלה נותנים לנו משנה כח להמשיך בעשייה”, אומר מנכ”ל הארגון בסיפוק.

הוא מבקש לציין כי “אחים לעורף״ מעניקים סיוע לכל אדם באשר הוא. “החיבור שלי עם המיזם המבורך של ‘אחים לעורף’, הוא כדי שנרגיש שכל אחד כאן במדינה הוא אח שלי, ואם אח שלי נפגע אני אסייע לו בכל מה שצריך. נקודת אור ההיחידה באפלה בה אנו שרויים היא האחדות שיש כיום בעם”, חותם ויינגרטן את השיחה וממהר לעוד עשייה של חסד לטובת הפצועים ובני משפחותיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות