שמעון ריקלין: “ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה פציעת חיילים?”

איש התקשורת מערוץ 14 תקף את הגעת המתפללים לקבר יוסף בשכם אחרי שארבעה לוחמים נפצעו ממטען חבלה • עקיבא נוביק עקץ אותו: "רצינו לשלוח דתיים לתקשורת וקיבלנו חבורת רקדני מה יפית" • בין הנכנסים הלילה היו גאב"ד מאקאווא ומקובלים
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 11:43

איש התקשורת שמעון ריקלין מערוץ 14 תקף הבוקר (חמישי) את ההחלטה של המתפללים בקבר יוסף בשכם להגיע למקום – זאת אחרי האירוע הלילה בו נפצעו ארבעה לוחמים ממטען חבלה, בזמן שאיבטחו את הגעת המתפללים.

“אחי המתנחלים האהובים. האם לא התבלבלנו?” כתב ריקלין. “ממתי תפילה בקבר יוסף מצדיקה את פציעתם או חלילה פגיעה חמורה יותר בחיילי צהל היקרים שלנו? או באלו הנוסעים להתפלל שם? הלא צווינו: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?”

הוא הוסיף: “בינינו, הסיכוי שיוסף אכן קבור שם קלוש. הרי העדויות המוקדמות ביותר על קבורתו שם מגיעות אחרי יותר מ-1500 שנה מיום פטירתו. כשנשלוט בשכם יום אחד, יעשה איש כרצונו. או כשהמצב הבטחוני ישתפר מאוד. זה לא המצב. אני מבקש ממכם, שלא לומר מתחנן לפניכם, לשקול את העניין שוב”.

איש התקשורת עקיבא נוביק מ’התאגיד’, עקץ: “רצינו לשלוח דתיים לתקשורת וקיבלנו חבורת רקדני מה יפית. עכשיו הם מקטינים גם את יוסף הצדיק, ומחלישים את אחיזתנו בארץ. עד שהם לא יקבלו ליטוף על הכיפה מהברנז׳ה הם לא יירגעו?”

דודי ילוב הגיב לו: “מישהו השתלט לך על החשבון? אתה רוצה לשקול את העדויות הללו למול עדויות הנוגעות לאבן השתייה?”

גולש נוסף כתב: “אתה לא היית ממקימי מגרון ומכמש? התחשבת במצב הביטחוני? חיילים אולצו לשמור?”

אלפי בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשומרון זאת לרגל חודש הרחמים והסליחות ולקראת הימים הנוראים. הכניסה נמשכה כסדרה על אף הנסיונות של מחבלים למנוע את הכניסה, ומטען שהתפוצץ בו נפצעו 4 חיילי צה”ל.

בין הנכנסים הלילה היו גאב”ד מאקאווא שלא ביקר במקום למעלה משלושים שנה, המקובל רבי משה אבוחצירא מנתיבות, המקובל האדמו”ר רבי שמעון בוסו והרב שלום ליפסקר ממיאמי, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס, אורחו של דגן, וח”כ צבי סוכות.

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה”ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון, התייחס לפיגוע רגע לפני הכניסה לקבר: “לעולם לא נפסיק לדרוש מממשלת ישראל לתקן את האיוולת הזו ולהחזיר את השליטה המלאה במקום הקדוש הזה, המטען שהיה היום כלפי חיילי צה”ל היקרים והנסיונות לפגוע שוב ושוב במתפללים שלווים שבאים לכאן להתפלל במקום הקדוש הזה, והקריאות הברבריות לפגוע שוב ושוב בקבר יוסף מוכיחות את המובן מאליו. רק אנחנו מסוגלים לשמור על המקום הקדוש הזה. רק צה”ל רק מדינת ישראל יכולה לשמור על קבר יוסף.  כולנו כל עם ישראל שולחים חיבוק איתן ומתפללים לשלומם של חיילי צהל היקרים והאהובים” עוד הוסיף דגן: “אף פעם אסור לפחד מהטרור. צריך להחזיר את השליטה המלאה בקבר יוסף”.

דגן הודה למח”ט שומרון אל”מ שמעון סיסו, קצין הגמר פיקוד מרכז סגן אלוף אליצור טרבלסי, לחיילי צה”ל ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו בכניסה.

חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן תרס הביע זעזוע מהניסיונות לרצוח יהודים המבקשים להתפלל: “הדברים שראיתי היום לא ייאמנו. זה לא ייאמן לאדם שמעולם לא הגיע לישראל ובוודאי מעולם לא חווה אירוע טרור אליו נחשפנו היום,  לא ייאמן, שהאנשים הללו שרוצים לבוא בשקט ולהתפלל, צריכים להשתמש באוטובוסים ממוגני ירי, להיות מלווים עי הצבא,  לבוא להתפלל בפחד מפני מתקפת טרור. זה לא מקובל, כל העולם צריך לראות מה למעשה קורה כאן”.

ח”כ צבי סוכות: “את הטרור חייבים לנצח, הכניסה הזו הייתה חייבת להתקיים במיוחד לאחר האירוע הזה. אני רוצה להודות למועצה אזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף שמקיימות את הכניסות האלו”.

הרב שלום ליפסקר ממיאמי: “הקב”ה יברך את המקום הזה שיהיה חלק מארץ ישראל וכל יהודי יכול לבוא בכל יום ולהתפלל על הקבר של יוסף הצדיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות