מחקר גילה: עלייה של 30% בהתקפי הלב מאז הקורונה בקרב צעירים

מחקר חדש של אוניברסיטת וושינגטון גילה: "ישנה עלייה של 30% במספר התקפי הלב מאז הקורונה, בקרב צעירים בני 44-22" • עוד נמצא: שנה אחרי הקורונה, אנשים מצויים בסיכון לפתח מחלות לב - החל מקרישי דם ודפיקות לב לא סדירות ועד התקף לב
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ג / 29.08.2023 22:43

ממחקר שביצעו לאחרונה באוניברסיטת וושינגטון עלה,  כי “ישנה עלייה של 30% במספר התקפי הלב מאז הקורונה, בקרב צעירים בני 44-22”.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

לפי דיווח של מיכל קורן קריב באתר ‘mako’, במרכז הרפואי Cedars-Sinai בלוס אנג’לס, מסבירים את הקשר. “אנו רואים השפעות של הקורונה על הלב ועל לחץ הדם באופן ישיר. המספרים של אנשים המקבלים התקפי לב ועליה בלחץ דם, עלו מאוד ביחס ישיר מאז תחילת המגיפה”.

הם מוסיפים, כי עד שנה לאחר מקרה של הידבקות באחד מזני הקורונה, אנשים עשויים להיות בסיכון מוגבר לפתח בעיה חדשה הקשורה ללב – החל מקרישי דם ודפיקות לב לא סדירות ועד התקף לב.

ד”ר זיאד אל-עלי מאוניברסיטת וושינגטון, שעמד בראש המחקר, אומר: “אנחנו עומדים לצאת מהמגיפה הזו כאומה חולה הרבה יותר ממה שידענו, בגלל בעיות לב הקשורות לנגיף. בעיות הבריאות מהן נסבול כנראה יהדהדו לדורות”.

לדבריו, “מקרי המוות מהתקפי לב עלו במהלך מגפת הקורונה וכעת אנו רואים אותם. מחלות לב הן כבר מזמן הרוצח המוביל בארה”ב ובעולם. בארה”ב, שיעורי התמותה הקשורים למחלות לב התמתנו בשנת 2019, רגע לפני שהמגיפה תקפה, ובכל גל של נגיף ממש רואים איך הם עלו.

“גרוע מכך – צעירים לא אמורים ללקות בהתקפי לב, אך במחקר החדש שביצענו, ישנה עלייה של כמעט 30% במקרי מוות מהתקפי לב בקרב בני 25 עד 44 בשנתיים הראשונות של המגיפה”.

עוד נמצא במחקר, כי לחץ דם גבוה הוא אחד הסימנים שנמצאו אצל חולים, ואחד הסיכונים הגדולים ביותר למחלות לב.

לדברי המומחה, אחד התסמינים של קורונה הוא דופק לב לא סדיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות