אחרי עילת הסבירות: השמים נפלו לארץ? והאם נתניהו יהודי? • צפו

בפאנל של התכנית 'אזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר בערוץ 13, שמחה חברת הפאנל שרי רוט לגלות שגם אחרי צמצום 'עילת הסבירות' יש עדיין שופטים בירושלים • וגם הקטע בפינה 'מצעד הטרלול' שהחזיר לימי 'נאום השפנים' של הרב שך
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ג / 06.08.2023 00:38

1.

כל-כך הרבה פעמים ישבתי באולפן של התכנית ‘אזור בחירה’ בעקוץ 13 ושמעתי אזהרות קשות אודות מה שיקרה אם, חלילה, יאושר צמצום עילת הסבירות. לכלכלה, לצבא, להייטק, ואיפה לא. אבל, ובעיקר, לבית המשפט העליון, משום שכנפיו יקוצצו משמעותית.

אריק דביר מנסה לרקוד על שתי החתונות. האם הצליח לו? • צפו

פעם, ניסיתי לומר, שיש באמתחתם של השופטים די כלים כדי להחליף את העילה, אם תבוטל, אבל השופטת בדימוס שרה חביב חלקה עלי והסבירה הסבר מלומד על כמה אני טועה. וכמה זה משמעותי.

אז ימים חלפו, צמצום עילת הסבירות אושר בכנסת – וראה זה פלא. בית המשפט העליון לא נחרב, השמים לא נפלו לארץ.

“אני מאד שמחה שיש שופטים במדינת ישראל, עדיין, ואחרי אישור עילת הסבירות השבוע, השמים לא נפלו לארץ. הנשיאה חיות מתפקדת, מדברת, בועטת, הכל בסדר…”, אמרתי השבוע, באותו אולפן. “אני גם רואה שהנה, לגבי חוק טבריה, הממשלה מכבדת את החוק. לא ראיתי שבועז יוסף מתכוון להתריס ולרוץ לראשות עיריית טבריה…אז על מה היה כל הבלגאן?”

רביב דרוקר ניסה לומר, ש”אף אחד לא טען שבגלל עילת הסבירות לא יהיו שופטים”, ואני המשכתי: “תקשיב, אני פחדתי שאני קמה למחרת ויש פה אנרכיה במדינה. אז לא. אני רואה שלשופטים יש מספיק כלים בארגז הכלים… ”

“אוקי, עקצה אותנו, בואו נמשיך”, סיכם דרוקר.

2.

היה זה קטע בפינה ‘מצעד הטרלול’ שהחזיר לאחור, לשנת 1990, ולימי ‘נאום השפנים’ של הרב שך זצ”ל.

“אז במה נתניהו יהודי?”, זעק חיים לוינסון אל  ינון מגל, בתוכניתם ברדיו 103, ונכנס לרכילות, אליה סירבתי להתייחס.

“האמת היא שחיים לוינסון משחזר את שאלת הרב שך מ-1990… במה אתם יהודים”, אמרתי.

באת להרוס? – תהה דרוקר, שרצה לשמור על הפאנץ’ באייטם החביב, יש שיאמרו, מטורלל לגמרי.

אבל ברוך קרא התעניין. “זה מעניין, נו”, אמר.

אז המשכתי. “השאלה הזו לא שואלת האם נתניהו דתי יותר מגנץ, כי גנץ, וכבר אמרתי פה לא פעם, יותר דתי מנתניהו. השאלה היא, המדיניות שהוא מוביל. לוינסון צודק שמבחינה דתית – נתניהו לא דתי, אולי אפילו הייתי אומרת, מגדיר את עצמו לא מאמין, ואני לא נכנסת לרכילויות, לא אוהבת את זה. השאלה היא, האם הוא מוכן לאפשר פה מדינת יהודים, סטטוס קוו, ברוח בן גוריון, או שהוא נגד. זו השאלה!”

אסף הראל, חבר מועצה בעיריית תל אביב, שאל: הכי דתי, זה הכי יהודי? זה מה שאת אומרת?

“לא אמרתי ‘הכי דתי'”. עניתי, “הכי רוצה לשמור על צביונה של המדינה כיהודית, זה לא להגיד לחילוני מה לעשות בבית הפרטי שלו”, השבתי לו.

ודרוקר, הקשה: “ראינו כבר בעבר מפלגות חרדיות ממררות את החיים לפוליטיקאים על אורחות חייהם, נסעת בשבת וכו’…ולנתניהו כאילו מחליקים. אה, נסעת?…

“לא, זה כשהם בתפקיד ממלכתי. תראה את הנשיא הרצוג איך הוא נזהר בממלכתיות. יש עניין של, אתה דמות ממלכתית תנהג בהתאם.כשאתה באופוזיציה, משהו אחר”, השבתי לו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות