חמאס חושף בסרטון פרטים חדשים על חטיפת הדר גולדין הי”ד • צפו

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, טוענים כי כוח של סיירת גבעתי נכנס לתוך מארב שהוכן מראש • בסרטון פורסמה תמונה של מה שתואר כדסקית של אחד מחיילי גבעתי, מבלי לציין למי היא שייכת • "האויב יודע טוב מאוד למי שייכת הדסקית, ואיך ומתי היא נלקחה"
חרדים 10
י"ד אב התשפ"ג / 01.08.2023 20:53

גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ואתר החדשות הפלסטיני ‘פלסטין אל-אן’, חשפו היום (שלישי) מידע חדש, לכאורה, על נסיבות הקרב בו נחטף סגן הדר גולדין הי”ד היום לפני תשע שנים, במהלך מבצע ‘צוק איתן’.

הזדמנות לרווקים ורווקות • היום זה קורה: מעמד תפילה מיוחד בעמוקה!

בסרטון, שפורסם  באתר ‘פלשתין אל-אן’, סיפר אחד ממחבלי גדודי עז אדין אל-קסאם שהשתתף בתקרית פרטים על הקרב עם חיילי צה”ל ממזרח לרפיח בו נחטף גולדין ונהרגו שני לוחמים הי”ד.

פעילי גדודי אל-קסאם שהשתתפו בפעולה סיפרו, כי לוחמים של ארגון הטרור הוצבו במארב ב’אבו אל-רוס’ כבר מתחילת המבצע. ביום שישי בלילה, ה-1 באוגוסט, התקדם כוח של חטיבת גבעתי מאזור ח’זאעה מזרחית לח’אן יונס, לכיוון מזרח רפיח – ותפס עמדות באזור ‘אבו אל-רוס’.

כוח זה היה מורכב ממספר טנקים ונגמ”שים, מהם יצאו מספר חיילים שעלו על בניין ‘אבו אל-רוס’. הכוח היה תחת התצפית והאש של מחבלי אל-קסאם.

לוחמי אל-קסאם עדכנו את המפקדה וציינו שהם מוכנים לפעולה וביכולתם לגרום לאבידות רבות ללוחמי צה”ל. ראיד עטאר, מפקד חטיבת רפיח, ביקש מהם להמתין וציין, כי המפקדה מעוניינת שהכוח יחטוף חיילים ישראלים.

בשעות הבוקר דווח על הפסקת אש הומניטרית, ותנועת הכוח הישראלי צומצמה. אחד מלוחמי אל-קסאם יצא מהמארב והחל לשנות את הכיוון של מטען נפץ שהוטמן במקום.

כוח צה”ל איתר את הפעולה החשודה, חיסל אותו בירי וכוח של סיירת גבעתי התקדם לעברו.

בשלב זה, וליד מסעוד, לוחם של גדודי אל-קאסם, שהיה לבוש במדי צה”ל, קפץ מהקומה השנייה על קצין הקשר של הכוח, סמ”ר ליאל גדעוני הי”ד, והרג אותו, מה שהוביל לקטיעת הקשר בין הכוח בשטח למפקדיו.

לדברי המחבל, שאר המחבלים ירו אש מסיבית לעבר הכוח של סיירת גבעתי, והרגו את  רס”ן בניה ישראל וסגן הדר גולדין הי”ד, שגופתו נחטפה ונלקחה דרך מנהרה.

בסרטון פורסמה תמונה של מה שתואר כדסקית של אחד מחיילי גבעתי – ועליה הוטבעה המילה גבעתי והספרות 400 ו- 5, שנלקחה במהלך הקרב על ידי מחבלי חמאס, מבלי לציין למי היא שייכת.

במסר שהועבר לישראל בסרטון נאמר: “האויב יודע טוב מאוד למי שייכת הדסקית, ואיך ומתי היא נלקחה”.

כמו כן, הוצגו רובי סער שנתפסו במהלך הפעולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות