משה תורג׳מן משחזר: “עברתי מול המחבל, הוא הצליח לפגוע בידי”

משה, בעל מספרה, היה יחד עם קצין מג"ב בתוך המספרה כששמעו צעקות על ירי: "רצנו בטירוף, עברתי מול המחבל ואנשים צעקו לנו זה הוא" • אחד הפצועים שחזר: "החבאתי את אשתי ובתי בת ה-5 בשירותים ויצאתי החוצה לחתור למגע עם המחבל. כשיצאתי מחוץ לבניין נפגעתי מירי"
חיים טוויל
י"ד אב התשפ"ג / 01.08.2023 19:43

משה תורג׳מן, בעל מספרה במעלה אדומים בן 37, שנפצע בזרועו מירי שביצע לעברו המחבל, שיחזר אחר הצהרים (שלישי) את רגעי הפיגוע.

יש לך קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

“בדיוק הגיע לקוח טוב שלי, קצין במשמר הגבול ושמענו ירי וראינו אנשים רצים בחוץ. הסתכלנו שמאלה ולא ראינו אף אחד”, שיחזר משה בחדר המיון של הדסה הר הצופים.

“התחלנו לרוץ בטירוף, עברתי מול המחבל, הוא היה עם ווסט זוהר, לא ייחסנו לזה חשיבות. עברנו אותו ואנשים צעקו לנו ‘זה הוא’. רצנו למטה, הוא הצליח לפגוע לי ביד ולעוד בחור ברגל. הקצין פשוט חיסל אותו. יצאנו בנס”.

הוא סיפר כי אישתו עובדת בבית החולים בו הוא מאושפז, אך שמעה על הפיגוע מהמטפלת של ילדיהם: “המטפלת התקשרה אלי, עניתי ואמרתי לה שנפצעתי. היא שאלה עם לספר לאישתי שהייתה לידה. אמרתי שכן ושהכל בסדר. היא הגיעה לבקר”.

אחד מפצועי הפיגוע במעלה אדומים סיפר לפראמדיקית מד”א, בזמן שפונה לבית החולים, על הרגע בו המחבל פתח בירי שפגע בו.  הוא תיאר באוזני הפראמדיקית כי החביא את אשתו ובתו בת ה-5 ויצא לנטרל את המחבל.

זמן קצר אחרי שיצא מהמבנה, נפצע מירי של המחבל.

הפראמדיקית מרים שרביט סיפרה: “יחד עם כוחות הביטחון סרקנו את הזירה שהייתה מורכבת מכיוון שחלק מהפצועים ברחו והסתתרו בחנויות ובחניון המרכז המסחרי. הפצועים שהיו בהכרה מלאה סבלו מפצעי ירי בגופם. הכנסנו לניידת טיפול נמרץ את אחד מהפצועים, גבר בן 29 שסבל מפצע ירי בגפיים ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו יציב.

“במהלך הדרך סיפר הפצוע שישב עם אשתו ובתו בת ה-5 במסעדה כשלפתע שמעו קולות ירי. החביא את אשתו והילדה בשירותים ויצא החוצה על מנת לחתור למגע עם המחבל. כשיצא מחוץ לבניין הוא נפגע מירי”.

שישה בני אדם נפצעו בפיגוע ירי בכיכר היהלום הסמוכה לקניון במעלה אדומים – שניים מהם באורח קשה, שלושה באורח בינוני ואחד באורח קל. בין הפצועים גם נער בן 14. הם פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.

המחבל, מהנד אל-מזארעה, בן 20 מכפר עזריה,  שעבד בניקיון במתנ”ס בעיר והחזיק באישור עבודה בישראל, פתח באש לעבר עוברים ושבים. הוא נוטרל על ידי קצין של משמר הגבול שהיה בחופשה. בתיקו של המחבל נתפסו קליעים רבים.