טרוריסטים נתפסו עם חומרי נפץ ותמונות של בית חב”ד במומביי

שני הטרוריסטים נעצרו במהרשטרה עם חומרי נפץ, ואז נחשף: שמרו מגוגל תמונות של בית חב"ד בו נרצחו 6 יהודים הי"ד ב-2008 • משטרת הודו תגברה מיד את האבטחה סביב בית חב"ד • מטה הביטחון העולמי של חב"ד CWA יצר קשר עם שליח חב"ד - והנחה אותו על דרכי ההתמודדות
יוני גרין
י"ב אב התשפ"ג / 30.07.2023 15:16

משטרת מומביי שבהודו הגבירה את האבטחה על בית חב”ד בעיר, אחרי שתמונות של המרכז  נתפסו אצל חשודים בטרור, שנעצרו כשברשותם חומרי נפץ.

מיד עם קבלת המידע המודעיני, משטרת הודו החליטה על תגבור האבטחה באופן מיידי.

לפי החשד של המשטרה המקומית, החשודים שנעצרו ערכו מעקבים אחר בית חב”ד הממוקם בשכונת קולבה.

בית חב”ד היה אחד היעדים של פיגועי הטרור במומביי ב-26 בנובמבר 2008, ובבניין נרצחו שישה בני אדם, בהם שלוחי חב”ד הרב גבי ורבקי הולצברג הי”ד. מאז, שוקם בית חב”ד וחזר לפעילות מלאה, לזכרם של הנרצחים הקדושים.

במקום מוצבת אבטחה משטרתית הודית, 24 שעות ביממה, לצד שמירה נוספת מצד גורמי ביטחון שמפעילה חב”ד.

לפי אתר ynet, בתקשורת ההודית דווח כי היחידה המשטרתית למלחמה בטרור במהרשטרה עצרה את החשודים – מוחמד אימראן מוהד יונוס חאן ומוהד יונוס מוהד יאקוב סאקי – לפני כמה ימים.

לפי החשד, השניים תכננו פיגוע טרור בראג’סטאן.

בהמשך התברר כי השניים שמרו שתי תמונות של בית חב”ד שפורסמו בגוגל.

היחידה ללוחמה בטרור הודיעה על כך לגורמי משטרת מומביי, ובעקבות זאת תוגברו השוטרים שעומדים במשמרת בבית חב”ד. כמו כן, נערך תרגיל אבטחה באזור.

במטה הביטחון העולמי של חב”ד CWA, שהוקם בעקבות המתקפה על בית חב”ד במומביי, יצרו קשר עם שליח חב”ד במומביי, הרב ישראל קוזלובסקי, והנחו אותו על דרכי ההתמודדות.

שליח חב”ד במומביי, הרב ישראל קוזלובסקי, אמר לאתר ynet: “אכן תגברו את האבטחה בימים האחרונים. אנחנו לא מכירים פרטים בהקשר של מה מצאו או לא. בסך הכול, בכל השנה אנחנו בעירנות גדולה לגבי אבטחה. מדי פעם הם מורידים ומעלים את האבטחה המקומית לפי ההתרעות שיש להם, אבל אני לא יודע יותר מדי פרטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות