המדריך המלא לדשא סינטטי

אם החלטתם לרכוש דשא סינטטי ומצאתם את עצמכם במסע מטורף אחר חקר מרבד הפלא הירוק אז הגעתם למקום הנכון מה היתרונות של דשא סינטטי על אחיו הטבעי, כיצד מתקינים דשא סינטטי, מה הצפיפות המומלצת של דשא סינטטי, מה זה DTEX ומה הם הדגמים המומלצים ביותר? • כל התשובות בכתבה הבאה.
תוכן שיווקי
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 14:43
דשא סינטטי או טבעי?

לדשא סינטטי יש יתרונות רבים על פני אחיו הטבעי; דשא סינטטי דורש מעט מאוד תחזוקה, כמו השקיה, כיסוח ודישון, מה שיכול לחסוך לכם זמן וכסף בטווח הארוך.

דשא סינטטי מיועד לעמוד בפני משקלים כבדים ושחיקה רבה. בנוסף הוא מותאם לתנאי מזג אוויר קיצוניים, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור אזורים עתירי תנועה או אזורים עם אקלים קשה ומאתגר.

דשא סינטטי אינו מצריך כל השקיה, מה שיכול לסייע בשימור משאבי המים, במיוחד באזורים עם מחסור במים או בצורת במיוחד במדינות עם אקלים מדברי כמו ישראל.

דשא סינטטי אינו מצריך שימוש בחומרי הדברה או כימיקלים אחרים, העלולים להזיק לסביבה ולבריאות האדם.

הפיתוחים האחרונים בענף מאפשרים לדשא סינטטי להראות ולהרגיש כמו דשא אמיתי, דשא סינטטי יעניק לנו משטח ירוק ושופע כל השנה ללא צורך בטיפול או תחזוקה.

טיפ מהמקצוענים: בעוד שהעלות הראשונית של התקנת דשא סינטטי עשויה להיות גבוהה יותר מדשא טבעי, החיסכון בעלויות לטווח הארוך מהפחתת עלות התחזוקה והשימוש במים הופך אותו לאופציה חסכונית לאורך זמן.

התקנת דשא סינטטי? איך מתבצעת

התקנת דשא סינטטי מתבצעת בשישה שלבים עיקריים:

1. הכנת המשטח: השלב הראשון הוא הכנת המשטח בו יותקן הדשא הסינטטי. זה כרוך בסילוק כל שאריות של דשא, עשבייה או פסולת מהשטח, יישור הקרקע וחפירת אדמה במקרה הצורך.

2. מדידה ותכנון: לאחר הכנת המשטח, מודדים את האזור בו יותקן הדשא הסינטטי ומתכננים את פרישת המרבדים. חשוב לתכנן את פרישת המרבדים כך שכל המרבדים יונחו באותו כיוון על מנת שלא יהיו פערים בגוונים.

3. פרישת התשתית והידוק החצץ: מפזרים שכבת של חצץ שומשום ליישור השטח ויצירת תשתית ניקוז בגינה. מומלץ לפזר כמות מינימלית של בלה אחת לכל 10 מ”ר המעניקה לנו גובה חצץ של 4 ס”מ בממוצע.

4. הנחת הדשא הסינטטי: לאחר מכן מניחים את הדשא הסינטטי מעל המשטח המוכן, ומוודאים שהוא מהודק, מיושר ואחיד. פורשים את המרבדים ומותחים אותם היטב על מנת שלא יהיו כיסי אויר.

5. קיבוע המרבדים: יש לקבע את המרבדים למשטח החצץ באמעות מסמרים מגולוונים. כל מסמר יהיה באורך של 16-18 ס”מ בממוצע. חשוב לוודא שהמסמרים מגולוונים בחום על מנת שלא יחלידו במרוצת השנים. בין החיבורים יש להשתמש בפס הדבקה מקצועי.

6. הברשה והרמת הסיבים: לאחר התקנת הדשא הסינטטי, חשוב להבריש אותו באופן יסודי כדי לפתוח את הסיבים ולהעניק להם מראה זקוף וטבעי. תחזוקה שוטפת, כגון: שטיפה וניקוי מאבק ולכלוך, יכולה גם היא לסייע בהארכת חיי הדשא הסינטטי.

טיפ מהמקצוענים: חשוב לציין שהליך ההתקנה עשוי להשתנות בהתאם לסוג הדשא הסינטטי הספציפי ולתנאי השטח, לכן עדיף להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה להכוונה וסיוע. ניתן לשלוח לנו תמונות ושרטוט של השטח לקבלת ייעוץ אישי המותאם עבור הפרויקט שלכם.

מה הצפיפות המומלצת?

צפיפות התפרים המומלצת עבור דשא סינטטי עשויה להשתנות בהתאם לסוג השימוש והייעוד של המוצר. באופן כללי, צפיפות מינימלית של 16,000 תפרים מומלצת במרבית מהמקרים.

צפיפות תפרים גבוהה יותר תעניק מראה צפוף וטבעי יותר, ובנוסף תשפר את העמידות ואריכות החיים של הדשא הסינטטי. חשוב להתייעץ עם היבואן הרשמי או עם מתקין מקצועי כדי לקבוע את צפיפות התפרים המומלצת לצרכים הספציפיים שלך ולוודא שהדשא הסינטטי עבר את כל הליכי הייצור הדרושים.

טיפ מהמקצוענים: דשא סינטטי צפוף יהיה עמיד יותר, רך יותר ויבלום נפילות בצורה טובה יותר. מחפשים דשא סינטטי איכותי לאורך זמן? השקיעו בצפיפות תפרים גבוהה.

מה זה DTEX בדשא סינטטי?

DTEX היא יחידת מדידה המשמשת לתיאור הצפיפות של סיבי דשא סינטטי. זה קיצור של “דציטקס”, שהיא יחידה מטרית של צפיפות ליניארית. DTEX מתייחס למשקל בגרמים של 10,000 מטר של סיבים. ככל שמספר ה DTEX גבוה יותר, כך סיבי הדשא הסינטטי צפופים ועבים יותר. באופן כללי, מספר DTEX גבוה יותר מצביע על מוצר דשא סינטטי איכותי יותר ועמיד יותר. עם זאת, חשוב לציין שגורמים נוספים, כמו איכות החומרים ותהליך הייצור, יכולים להשפיע גם על האיכות הכללית והעמידות של הדשא הסינטטי.

טיפ מהמקצוענים: אל תסתמכו רק על צפיפות התפרים בבחירת דשא סינטטי. בדקו מה ה-DTEX של המוצר. ככל שמשקל הסיבים יהיה גבוה יותר – כך המוצר יהיה איכותי יותר

דשא סינטטי ארוך או קצר?

גובה הסיבים המומלץ לדשא סינטטי יכול להשתנות בהתאם לשימוש שלכם והעדפתכם האישית. עם זאת, באופן כללי, גובה סיבים של 40 מ”מ עד 48 מ”מ מומלץ עבור צרכי גינון בגינות ביתיות ומרפסות.

אם אתם זקוקים לדשא סינטטי באזורים מסחריים או ספורטיביים, גובה סיבים קצר יותר של 20 מ”מ עד 30 מ”מ עשוי להיות מתאים יותר. חשוב לקחת בחשבון את השימוש העיקרי של הדשא הסינטטי בבחירת גובה הסיבים. בנוסף גובה הסיב ישפיע על המראה הכללי והתחושה של הדשא. דשא סינטטי גבוה ירגיש לנו טבעי ופראי בעוד שדשא סינטטי קצר יהיה בעל מראה גזום ומכוסח.

טיפ מהמקצוענים: דשא סינטטי גבוה מעל 40 מ”מ יהיה הבחירה הנכונה למי שמחפש מראה טבעי ורכות סיבים גבוהה. זקוקים לדשא סינטטי עם עמידות גבוהה בעל מראה של שטיח קצר? בחרו בסיבים קצרים מתחת ל-30 מ”מ.

מה הם הדגמים המומלצים ביותר?

אחד ממותגי הדשא הסינטטי המוביל בישראל הוא ECO של חברת דשא קבוע. דגמי דשא סינטטי עדן או פרש של סדרה זו נחשבים לאיכותיים ביותר. הן מבחינת המפרט הטכני שלהם והן מבחינת המראה והתחושה אשר פותחו להיראות ולהרגיש כמו דשא טבעי.

דגם הדשא הסינטטי עשוי מחומרים עמידים בפני שחיקה ובלאי, והוא מאוד קל להתקנה ולתחזוקה. דשא סינטטי ECO מתאים למגוון יישומים, כולל גינון, מגרשי ספורט וחללים חיצוניים אחרים. הוא זמין במגוון צבעים ומרקמים כדי להתאים להעדפות וצרכים שונים. דשא קבוע מציעה אחריות מקיפה על המוצרים שלה כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות ועמידותם לאורך שנים.

טיפ מהמקצוענים: כל חברה נותנת את השמות השיווקיים שלה למוצריה. בסופו של דבר חשוב להבין מה המפרט של המוצר, מה התקנים שיש לו ומה המוניטין של החברה המשווקת.

לקנות דשא סינטטי איכותי ובמחיר זול

אם אתם רוצים לקנות דשא סינטטי ישירות מהיבואן לצרכן אז אינכם צרכים אפילו לצאת מהבית. דשא קבוע מספקת שירות משלוחים ארצי ישירות ממחסני החברה ובכך חוסכת לכם את פערי התיווך. פשוט נכנסים לאתר דשא קבוע, בוחרים את הדגם הרצוי ומקבלים את המוצרים עם משלוח מהיר עד הבית.

טיפ מהמקצוענים: לכו תמיד למקור! כך תוכלו לקבל תמורה מלאה עבור כספכם. אין טעם לשלם סתם פערי תיווך למשווקים הרוכשים את הדשא הסינטטי מיד שנייה או שלישית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות