איך להיפטר מחולדות בבית?

מי שנתקל בבית או במשרד בחולדה רוצה להיפטר ממנה • אבל איך עושים את זה? מידע שיעזור לכם להבין איך נפטרים מחולדה במהירות ובנוסף מבטיחים שהיא לא תחזור
תוכן שיווקי
י"ד כסלו התשפ"ד / 27.11.2023 13:54

חולדה היא בעל חיים הרבה יותר נפוץ מכפי שנהוג לחשוב. היא גם אינטליגנטית מאוד, ויש אפילו מי שמגדלים אותה כחיית מחמד – אבל ברוב המקרים מי שנתקל אצלו בבית או במשרד בחולדה רוצה להיפטר ממנה.

בכתבה זו תמצאו מידע שיעזור לכם להבין איך נפטרים מחולדה במהירות ובנוסף מבטיחים שהיא לא תחזור.

איזה מלכודות יעילות נגד חולדות?

דרך אפקטיבית אחת להיפטר מחולדות היא באמצעות הצבת מלכודות. יש מספר סוגים של מלכודות וכדאי להכיר את כולן.

הסוג הראשון והבסיסי ביותר הוא מלכודת קפיץ. עיקרון הפעולה שלה פשוט: ברגע שהחולדה דורכת על המלכודת קפיץ חזק ועוצמתי פוגע בה והורג אותה. החיסרון: נשארת אצלכם גופה של חולדה ומן הסתם צריך לפנות אותה. הסוג השני הוא מלכודת חשמלית, וגם היא הורגת את המכרסם באותו רגע. גם במקרה הזה תישארו עם פגר שצריך לפנות, ובהקדם.

הסוג השלישי הוא מלכודת כלוב. בניגוד למלכודות הקודמות, החולדה לא משלמת בחייה על הבחירה להיכנס אליכם הביתה, אלא נלכדת בכלוב. אם הפקדתם את המלאכה בידי לוכד מקצועי, הוא יחזור אליכם, ייקח את הכלוב וישחרר את בעל החיים בשטח פתוח, רחוק מהבית שלכם – כך שאין חשש שהחולדה תחזור.

שימו לב: יש גם מלכודות דבק, אבל הן גורמות לגסיסה ממושכת ומוות בייסורים קשים, ולכן אינן מומלצות.

האם יש רעל נגד חולדות?

דרך נוספת להיפטר מחולדות היא רעל. חשוב להדגיש שכשמבצעים הדברת חולדות בבית ובחצר באמצעות רעל, חובה להניח אותו בתיבת האכלה. הסיבה לכך היא למנוע מכלבים וחתולים (וגם ילדים סקרנים) להיחשף למאכלים הרעילים שהונחו עבור החולדות.

שימו לב: בגלל שחולדות הן חיות חכמות מאוד, משתמשים בשיטה זו בחומרים שלא הורגים את המכרסם מיד אלא רק כעבור מספר ימים (כדי שהחולדות האחרות לא יבינו שמדובר ברעל). באופן כללי השיטה הזו מומלצת בעיקר בחצרות, מפני שחולדה שאוכל רעל בתוך הבית עלולה למות כעבור מספר ימים במקום נסתר מהעין – וכתוצאה מכך יתפתח מפגע תברואתי.

חסימת דרכי הגישה של החולדות

טיפול מקצועי בבעיית החולדות כולל התייחסות גם לשורשי הבעיה, כלומר למקומות שמהם מגיעים המכרסמים השמנמנים. בהתאם תתבצע בדרך כלל הדברת חולדות בבית ובביוב, כשבבית תוצב מלכודת ואילו בתוך בור הביוב יפוזרו חומרים רעילים עם ציפוי שמגן עליהם מפני הנוזלים.

כמו כן יתבצע ניטור של הבית, כדי לגלות פתחים אפשריים שדרכם יכולה לעבור חולדה. על בסיס המידע שנאסף, תקבלו המלצות לאיטום טוב יותר וסגירת כל הפרצות. בכל מקרה מומלץ לא להשאיר מזון חשוף ונגיש, שמושך אליו חולדות ועכברים.

מקומות המסתור האפשריים של החולדות

חולדות מגיעות לבתים גם כדי למצוא מחסה. בגינה הן יכולות להסתתר בעשבים גבוהים, בגזם שלא פונה, בגרוטאות וכו’. לכן, הדברה נגד חולדות בבית קרקע עם איש מקצוע מנוסה ואחראי תכלול גם המלצות לטיפול בחצר: כיסוח העשבים, פינוי פסולת וניקוי שלא ישאיר מחסה רלוונטי לחולדה. עוד דגש הוא פתחים שדרכם החולדה עלולה להסתנן למקומות כמו צינורות ניקוז וכו’.

איך יודעים שיש חולדה?

כדאי לדעת שיש הרבה מקרים שבהם יש חולדה בבית ובני הבית בכלל לא רואים אותה. לכאורה גם אין בעיה, ואפשר לחיות בדו קיום – אבל בפועל גם במצב כזה עלול להיגרם לכם נזק. סימן הזיהוי הטוב ביותר לנוכחות של חולדה שמצליחה להתחבא היטב הוא גללים. הצואה של החולדה נראית כמו חרצני זיתים משוננים בצבע כהה ובגוון מבריק יחסית. אם נתקלתם בכאלה, מומלץ להזמין מיד חברת הדברה עם ניסיון בטיפול בחולדות.

המאמר באדיבות חברת הדברה סנטר: https://www.hadbara-center.co.il

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות