איך חוסכים במחירי החשמל? משתלם לי

בשנת 2023 שוק החשמל נפתח לתחרות, וחברות שונות החלו להציע אלטרנטיבות לשירותי חברת החשמל • תוכלו גם להוזיל את עלויות החשמל החודשיות ולחסוך באנרגיה, באמצעות מספר צעדים פשוטים
תוכן שיווקי
י"ז אדר א' התשפ"ד / 26.02.2024 20:05

בשנה האחרונה אירעה עלייה במחירי החשמל. במקביל, עונת החורף בה השימוש במוצרי החשמל בבית גדל (בשל השימוש בחימום, במייבש כביסה וכדומה). על כן, ברוב משקי הבית בישראל עלויות החשמל גדלו, ובכדי להצליח לחסוך, יש לשנות את הרגלי צריכת החשמל בבית.

תוכלו להוזיל את עלויות החשמל החודשיות ולחסוך באנרגיה, באמצעות מספר צעדים פשוטים.

בחרו ספק חשמל שמתאים לכם

בשנת 2023 שוק החשמל נפתח לתחרות, וחברות שונות החלו להציע אלטרנטיבות לשירותי חברת החשמל. כל ספק חשמל יכול להציע הנחות ומבצעים שונים, וכן מסלולים שיכולים להתאים לכם ולהשתלם יותר (לדוגמה חבילה המציעה הנחה על החשמל בשעות הלילה).  ספקי החשמל הפרטיים הקיימים היום בשוק הם: “פזגז”, “אלקטרה פאוור”, “סלקום” ו- “HOT”.

מוצרי חשמל חדשים – איך זה משתלם לי?

החלפת מוצרי חשמל עשויה להיות יקרה, ורבים ישאלו “איך זה משתלם לי ?”. קנייה של מכשיר חשמל חדש יכולה לחסוך בפועל בעלויות החשמל, ובסופו של דבר אף להחזיר את הוצאת הקנייה במלואה.

על כן, מומלץ לוותר על מכשיר החשמל הישן שלכם, שיתכן וצורך אנרגיה רבה, ולהחליף למכשיר חדש וחסכוני. בהקשר זה, כיום קיימים בשוק מוצרים המציעים טכנולוגיות החוסכות בחשמל, או תכניות ייעודיות לחיסכון באנרגיה שניתן להפעיל ולכבות.

נצלו את מכשירי החשמל ביעילות

הקדישו תשומת לב לאופן בו אתם משתמשים במוצרי החשמל בביתכם, והקפידו לנתק את אלו שפועלים שלא לצורך. פעולות קטנות כמו כיבוי האור ביציאה מהחדר או כיבוי המזגן, יכולות להוזיל בהוצאות החשמל שלכם.

בהמשך לכך, כדאי להפעיל את מכונת הכביסה רק כאשר היא מלאה בבגדים, כך גם את מייבש הכביסה. יתרה מזאת, בימי השנה החמים, ניתן לוותר בכלל על הפעלת מייבש כביסה ולייבש את הבגדים באוויר הפתוח.

יתר על כן, לבעלי מכשיר המים ‘תמי 4’ מומלץ לכבות את מצב ההרתחה הקבוע שיש במכשיר – ולהרתיח מים בעת הצורך. כל אלו הן פעולות שאמנם נראות זניחות, אך יכולות להצטבר לכדי הבדל של ממש בחשבון החשמל שלכם.

דוד מים חשמלי

השימוש בדוד מים חשמלי כרוך בהוצאות רבות ודי גבוהות ביחס לשאר מוצרי החשמל בביתכם. כדי לחסוך ככל שאפשר בעלויות מומלץ לבצע מספר צעדים. תחילה, הקפידו על ניקוי האבנית סביב גוף החימום (הניקוי נעשה על ידי איש מקצוע), שיאפשר חימום מהיר של דוד המים.

כמו כן, מומלץ לרכוש דוד מים ‘חכם’, שניתן להפעיל ולכבות מרחוק באמצעות פלאפון חכם. כך תוכלו לצמצם את המקרים בהם שכחתם את הדוד דולק, ואף תרוויחו בהיבט הנוחות; הדליקו את דוד המים מרחוק, וכאשר תגיעו הביתה יחכו לכם כבר מים חמים.

לסיכום, בעזרת כמה צעדים קטנים ופשוטים תוכלו לייעל את צריכת החשמל בביתכם, ולחסוך משמעותית בעלויות החשמל החודשיות שלכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות