מיטות לילדים מקטן ועד גדול

מהרגע שהילד או הילדה שלכם נולדים הם מחליפים לא מעט מיטות עד שהם מגיעים אל המיטה הסופית • קבלו הרחבה על מגוון המיטות השונות ומטרתן
תוכן שיווקי
כ"ז שבט התשפ"ד / 06.02.2024 11:42

מהרגע שהילד או הילדה שלכם נולדים הם מחליפים לא מעט מיטות עד שהם מגיעים אל המיטה הסופית שעליה הם יישנו כמה שנים טובות ברצף. במאמר זה נספר בהרחבה על מגוון המיטות השונות ומטרתן.

עריסה

המיטה הראשונה של תינוק שזה עתה נולד היא עריסה. זאת משום שהתינוק הקטן הגיח לאוויר העולם לאחר שתשעה חודשים היה מצונף בתוך הרחם של אימו. תינוקות רבים אוהבים את התחושה הזו שמזכירה חיבוק עוטף. לכן מיטת הראשונה היא קטנת מידות שאומנם מאפשרת מקום לגדול ולצמוח אם לא יותר מידי מקום כמו מיטת תינוק.

מיטת תינוק

מיטה זו היא המיטה שבה יישן התינוק כשנתיים מחייו. במיטה הזו הוא יגדל, יתהפך, יסתובב, יעמד, ואחר כך גם יקפוץ עליה, ינסה לעבור את המעקה ובסופו של דבר גם יצליח. במיטות תינוק רבות ישנה האפשרות להנמיך את המיטה כלפי מטה, כדי למנוע מהפעוט שכבר עומד על רגליו מליפול החוצה. לאחר שהורדתם את החלק התחתון של המיטה מטה, והוא כמובן ממשיך לגדול ולהתפתח, השלב הבא יהיה לעבור את המעקה ולצאת לחופשי מתי שמתחשק לו. כיוון שהוא חלילה עלול ליפול ולהיפצע יש לעבור למיטת מעבר. סימן נוסף שבעקבותיו יש לעבור אל מיטת המעבר הוא אם הפעוט שלכם החל להיגמל מהחיתולים ועליו לצאת בשעות הלילה לשירותים.

מיטת מעבר

מיטת מעבר כשמה כן היא, מיטה שמשמשת מעבר בין מיטת התינוק למיטה הסטנדרטית של יחיד בגודל 90X200. המיטה הקטנה בעלת מעקה שאינו סגור עד הסוף כדי לאפשר לפעוט לרדת ממנה ולעלות לתוכה. בגיל הזה כבר אפשר לרכוש כרית לפעוט שתתאים למידותיו.

מיטת יחיד

מיטת יחיד היא התחנה הבאה. אפשר להעביר את הילדים אליה בגילאי 5-4 או יותר מאוחר לפי שיקולכם, לפי גודלו ומשקלו של הילד ולפי בשלותו הנפשית. אם יש לכם שני ילדים בחדר אחד או יותר ייתכן כי בחדר יש מיטת חבר שניתן  לפתוח ולהלין את שני האחים יחד. אפשר לרכוש גם מיטת קומתיים שבה האח הבוגר יותר ישן למעלה בעוד האח הצעיר ישן מטה עם מעקה בטיחות. ישנן אפשרויות רבות שניתן להתאים לפי הצרכים שלכם. במיטה הזו הילד יכול לישון מספר שנים טובות, למשל עד שיעבור לחטיבת הביניים ולעיתים אף יותר.

מיטה וחצי

מיטה וחצי היא הגודל הבא שבני נוער ישנים עליו תכופות. זוהי מיטה בגודל 120X200 והיא מאפשרת מקום רב ונוחות מרבית. אם יש לכם מקום בחדר של הילד המתבגר והוא חי בגפו, תוכלו בהחלט לרכוש עבורו את המיטה הזו שעליה יוכל להעביר את זמנו בנעימים. כידוע מתבגרים מבלים זמן רב בחדרם – לומדים, צופים בטלוויזיה, משחקים במחשב או בנייד ובהחלט ניתן להנעים את התנאים שלהם אם זה כמובן מתאפשר.

כמו כן, ישנן  מיטות וחצי שהן גם מתכווננות. לפעמים כיוון שהמתבגר זקוק לכך מבחינה רפואית ולפעמים בשביל הכיף. אפשר להרים את החלק העליון של המטה לצפייה  נוחה יותר בטלוויזיה, או לחילופין לשינה מוגבהת שיכולה לעזור לנשימה טובה יותר.

מיטה זוגית קטנה

אם יש באפשרותכם לרכוש מיטה זוגית קטנה,  הכוונה בכך למיטה זוגית שמידותיה הן 140X200 במקום מיטה וחצי לדוגמה, ייתכן שזה עדיף. אם יש לכם ילדים נוספים גדולים יותר באים להתארח בסופי השבוע עם בני זוג או ילדים הם יכולים לישון במיטה זו בנוחות רבה. מיטה זו אינה גוזלת מקום רב כמו מיטה זוגית בגודל 160X200 אך מתאימה לזוג מבוגרים או שלושה ילדים קטנים שיכולים לישון בה יחד בניגוד למיטה וחצי שמידותיה קטנות יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות