‘יתד’: ‘מי שיוצא להפגנת הימין – הוא לא משלנו” • המאמר המלא

הרב ישראל פרידמן, עורך 'יתד', פרסם היום מאמר חריף בביטאון 'דגל', נגד השתתפות חרדים בהפגנת הימין • "אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי, אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם" • "מי שיוצא - נשללה ממנו האזרחות של בית ד'. פג תוקף הדרכון"
חרדים 10
ו' אייר התשפ"ג / 27.04.2023 10:11

מאמר חריף התפרסם הבוקר (חמישי) ב’יתד נאמן’, ביטאון מפלגת ‘דגל’, נגד השתתפות חרדים בהפגנת הימין שתתקיים הערב בירושלים.

תחת הכותרת “מה לכהן בבית הקברות”, כותב עורך העיתון הרב ישראל פרידמן: “אנחנו הולכים עם הימין בברור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת”. לדבריו, “אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם”.

עם זאת, הוא יוצא בחריפות נגד השתתפות במפגן: “אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם. גם אם משתפים פעולה וזה מתוך ידיעה שזה כן ילכו שניים יחדיו, אבל לא כי נועדו”.

במאמר הודגש: “מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ה’, פג תוקף הדרכון”.

אתר חרדים 10 מגיש את המאמר המלא.

מה לכהן בבית הקברות

היום תתקיים בירושלים הפגנה של אנשי הימין בעד הרפורמה המשפטית. בעבר, בשולי אירועים כאלה, בשוליים, הנוף האנושי היה מטריד. בתוך קבוצה גדולה של מפגינים, בלטה, בגלל השונות, דמותם של צעירים חרדים בחיצוניותם. אולי בטעותם באו להזדהות, אולי סתם באו מתוך סקרנות.

אבל מה עושים יהודים חרדים בהפגנה של הימין – חוץ מלחלל שם שמים? מה לכהן בבית הקברות? אסור להיות שם. אין מה לחפש שם.

במשך תקופה ארוכה נמסך מסך של ערפל לתודעת הדור הצעיר. ב’תקשורת החרדית’, במובנה הרחב והמסלף, מובעות לא אחת עמדות פוליטיות ימניות.

דרישות לשותפות דרך עם הימין, מקבלות ביטוי כתוב ומשודר. בעיקר אחרי אירועי דמים קשים, זה מעורר את היצרים האפלים שבאדם, בעיקר הצעיר, את ה’כהניסט’ הקטן ששוכן בפנימם של אנשים שלא עברו את מסננת ההשקפה הנכונה. ה’ימין המקרבת’ הזו שזוכה ללגיטימציה עקיפה על ידי לבלרים, שדרים ומהגגי תקשורת מקוונת, מקרבת בני נוער רבים ל’כוחי ועוצם ידי’.

מהם שהרחיקו לכת ומטפטפים ללא הפוגה על הפיכה לישראלים, על השתלבות, ומרעילים את בארות הרוח שמרנן ורבנן שומרים על מימיהם בטהרתם.

חייבים לחזור ולהדגיש: היהדות החרדית אינה לא שמאל ולא ימין, אלא ‘אפילו אומר על שמאל שהוא ימין’! היהדות החרדית היא ‘ככל אשר יורוך’! לתורה יש עמדה בכל נושא ובכל סוגייה, והיא מובעת על ידי מרנן גדולי הדור שליט”א. אבל לעולם דעת תורה פוסלת כל עמדה של ‘כוחי ועוצם ידי’ והיא שוללת הפגנות.

רבות הודגש בסיטואציות שונות, עד כמה אסרו מרנן ורבנן גדולי הדורות את דרך ההפגנות מלבד במקרים חריגים של עצרות מחאה עליהן הכריזו גדולי הדור. דעת תורה מתנגדת לפרץ רגשות שמקורם בבלוטות העיכול ואפילו ממיצי המוח וההגיון – אלא רק מתוך מי הבאר שכרוה שרים. דעת תורה מתנגדת לפעולות ואמירות שיכולות להדליק את כל הארץ כמדורת אש ולסכן חייהם של אנשים.

אמנם לפעמים דעת תורה יכולה להורות על החלטה שהיא החלטה ‘ימנית’ כביכול, אבל מקורה בדעת התורה, לא בפוליטיקה, ולא מתוך פרץ רגשות. באקראי נפגשו.

בתקופה האחרונה, שאלת הרפורמה המשפטית קורעת את העם הישראלי. השמאל האנרכיסטי שבר את כל כלי הדמוקרטיה שהוא מנפנף בה, כי מישהו אחר רוצה להזיז את הגבינה שלהם ולתקן עוולות. הדיקטטורה מבית מדרשם פורעת חוק והגיון ומתנהלת ברחובות בדיוק כמו הפגנות האביב הערבי. ועכשיו הימין מנסה להחזיר באותה מטבע, שאיננה המטבע שלנו ולא עוברת לסוחר בקהלנו, כדי להוכיח למצלמות העולם שרוב העם שגם הצהיר על זה בקלפי, נמצא בצד השני. לשיטתם ומבחינתם, זה אולי מוצדק לחלוטין, אבל מה זה קשור אלינו???

גם כשהרבה מים עכורים זורמים בנהרות המעופשים של הפוליטיקה, עמדתה של היהדות הנאמנה לא השתנתה. אנחנו לא שמאל ולא ימין! אנחנו כן הלכנו ועדיין הולכים, בגלל הוראת רבותינו זצוק”ל ויבדלחט”א ומנימוקיהם בזמן אמת, עם המחנה שבו נמצא הרוב המסורתי של המדינה, ולא עם אלה שיש להם אידיאולוגיה של הרס מבנה המשפחה היהודית, הרס טהרת היחוס, הרס חומות השבת, עידוד להתבוללות, וכאחד העמים בית ישראל.

בהוראת רבותינו שליט”א הלכנו עם הימין כי רובו אמוני ולא חרת על דגלו השקפת עולם של כאחד העמים בית ישראל.

וכאן מחייבת שורת האמת לציין: אם לא, נקפח שכר שיחה נאה. מהשמאל לא היינו שומעים אפילו נימה חיוורת מדבריה של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן שאמרה בין דבריה באירוע זיכרון כי “תודה ענקית שלא נאמרת מספיק לתלמידי החכמים שהוגים יומם ולילה ובכך משמרים את נצח ישראל. אתם כיפת הברזל הרוחנית שלנו. אתם הנר הדולק של העם היהודי, בכל דף גמרא שאתם לומדים ביראה ובמסירות נפש, אתם שומרים עלינו. אתם לא ברירת המחדל של החברה הישראלית, אתם עמוד אש, אתם ענני כבוד”.

בהחלט שכר שיחה נאה שאיש בשמאל לא היה מעז להעלות על דל שפתיו המנאצות ואף לא על דלות מחשבתו ‘הנאורה’. אבל זה גם עלול להטעות! אנחנו רחוקים מהם כרחוק השופט בדימוס ברק לאמירת ‘שמע ישראל’ ולהבנה בסוגיות יהודיות שהוא התערב בהם לרעה. בהוראת רבותינו הלכנו עם הימין, אבל יודעים שבסוגיות של מהות, הקריאה, ‘ימינם ימין שקר’, חייבת לרעום במחוזותינו.

מבחינה מסויימת, השקפת השמאל הקיצוני עוכר הדת, מסוכנת בהשפעתה הרבה פחות. לא רק שאין לו סימני כשרות, אלא יש לו סימני טומאה וטַרְפות. הוא אינו יכול לחשוף טלפיו ולהראות כשר אני. אבל הימין שיש בין אנשיו כאלו המוגדרים שומרי מצוות, דווקא סימני הכשרות שלו הם סמני הטומאה שלו. דווקא כי הוא מתהדר בציטוטים ובדברי הלכה, דוקא כי יש בו שיחה נאה, לעיתים נאה מאוד, דוקא כי הוא חושף טלפים, לכן הוא טרף ומסוכן.

שוב ושוב צריך להבהיר: תהום רעיונית עמוקה חוצצת בינינו לבינם. קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו!

עלינו לדעת, שכשם ששמאלם מרמה, כזב, ומעשיהם מזימה, כך ימינם ימין שקר, ואסור להשאיר שום חריך מבעדו יוכלו לפלוש. אנחנו הולכים עם הימין בברור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת. אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי על חיי העם. אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם. גם אם משתפים פעולה זה מתוך ידיעה שזה כן יילכו שניים יחדיו, אבל לא כי נועדו.

כאשר יש לפעול מחוץ לזירה שנתחמה עבור עולם התורה, זה חייב להיות מואר, כפנס דרך, בהנחיותיהם של מרנן רועי ישראל שליט”א. מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה. נשללה ממנו האזרחות של בית ד’. פג תוקף הדרכון. הקריאה ‘הלנו אתם אם לצרינו’ חייבת להדהד. אסור לתת לשכמותם לזרוע רוח רעה של טשטוש בקרבנו, אחרת חלילה, אנחנו עלולים לקצור סופה.

אין לכהנים מה לעשות בבית הקברות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות