אנשי בנט: “בוגי ברח מהדרום” • התגובה: “בנט חיפש לייקים”

סערה פוליטית: שר הביטחון ושר הכלכלה בחילופי האשמות • אחרי שיעלון תקף את בנט בגלל מידע שהודלף לו מצה"ל - אנשי הבית היהודי משיבים אש: "בנט ירד לשטח וישן ביישובים בדרום, לא כמו בוגי שברח" • גורם פוליטי בכיר התגייס לטובת יעלון: "בנט ישן בשטח כי היה זקוק לתמונות ולייקים, בזמן ששר הביטחון ניהל המלחמה בשיקול דעת"
נחמן וייס
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 17:58

יורים בתוך הנגמ”ש: חילופי האשמות בין שני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני – שר הביטחון משה בוגי יעלון שר הכלכלה נפתלי בנט – על רקע ההדלפות מצה”ל.

במהלך מבצע צוק איתן האשימו גורמים בקבינט את נפתלי בנט, כי הוא מגיע לישיבות מתודרך עם מידע שהודלף לו על ידי קצינים בכירים – ותוקף את מערכת הביטחון, בניגוד לנהלים.

הבוקר, באירוע הרמת כוסית ותדרוך לכתבים הצבאיים, תקף יעלון את בנט, מבלי להזכיר את שמו, ואמר: “אני מקווה שאותם שרים למדו את הלקח. כל מי שעיניו בראשו מבין כי להתנהלות הזו היה מחיר כבד באיך שהצד השני חשב שאנחנו או-טו-טו מתפלגים, קורסים, מתפצלים”.

שר בכיר אחר אמר: “מדובר במצב מסוכן מאוד שעלול להידרדר לכדי פוטש״.

בסביבת בנט לא נותרו חייבים אל מול המתקפה, ותקפו בחריפות את יעלון: “בנט ירד לשטח וישן ביישובים בדרום, לא כמו בוגי שברח מלהגיע לשם. יעלון אמר שמבצע המנהרות ייקח יומיים, אבל הוא לקח שלושה שבועות”.

לדבריהם, יעלון הוביל בקבינט את הקונספציה השגויה, כי החמאס מורתע.

הגורמים הוסיפו: “בנט הציל את תושבי הדרום ממחדל המנהרות של יעלון. לא יהיה מנוס מבדיקה מעמיקה מדוע בוגי מנע את הפעולה נגד המנהרות”.

לפי אתר וואלה, גורם פוליטי בכיר תקף בתגובה את שר הכלכלה נפתלי בנט, בעודו מגבה את יעלון: “בנט ישן בשטח במהלך צוק איתן כי הוא היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק, בזמן ששר הביטחון ניהל את המלחמה בשיקול דעת”.

על פי הדיווחים, הקצין הבכיר שהדליף לבנט הוא הרב הראשי הצבאי לשעבר תא”ל (במיל’) אביחי רונצקי, שקישר בין בנט למפקדים בשטח. רונצקי שכלל לא גויס למבצע ‘צוק איתן’, חזר לשירות ועלה על מדים על דעת עצמו. כך נכנס למפקדות והשיג מידע אותו העביר לכאורה לבנט.

לאחר שהמקרה הובא לידיעת הרמטכ”ל, הוא זימן אליו את רונצקי ודרש ממנו לעזוב את השטח, כשהוא מודיע לו שיותר לא יקרא לשירות.

רונצקי דוחה את הטענות, ובתגובה לערוץ 7 אמר, כי לא ידוע לו על החלטה להדיחו מצה”ל: “אני עושה מילואים, עשיתי מילואים גם אחרי המבצע ויש לי מילואים בסוכות”.

רונצקי הוסיף ואמר כי הוא חבר של בנט ומשוחח עימו לפחות פעם בשבוע, אך מעולם לא הדליף לו פרטים חסויים, וזאת מכיוון שאין לו גישה כלל לחומרים מבצעיים.

בסביבת בנט דוחים את הטענות ואומרים כי הן מגוחכות, “מה הוא הדליף לו? שהתפילין לא בתוקף?” הם שואלים בחיוך.

מלשכתו של השר נפתלי בנט נמסר בתגובה: “השר בנט גאה בפעולותיו שהובילו למבצע המנהרות והצילו חיי אדם. ההכפשות האנונימיות הן חוצפה. פעולותיו של השר בנט בצוק איתן בעיצומו של מחדל המנהרות, הצילו את תושבי נציב העשרה ונחל עוז.

“במשך שבועות ארוכים, כאשר השר בנט דרש שוב ושוב לצאת לפעולה להריסת המנהרות, היו גורמים פוליטיים ביטחוניים שעצרו את הפעולה וביטלו את האיום בזלזול – דבר שהותיר את יישובי הדרום חשופים לפיגוע טרור אסטרטגי.

“כך מצופה וכך ראוי שינהג חבר בקבינט הבטחוני של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות