פסח, מצה וחווארה: יו”ר מרצ לשעבר זהבה גלאון ב’הלכה’ חדשה

זהבה גלאון בהלכה חדשה: חובה להזכיר את פרעות חווארה בליל הסדר, בזמן קריאת ההגדה • 'בצלמו': הטרללת של השמאל הגיעה לשפל המדרגה
אריה ריבקינד
י"ד ניסן התשפ"ג / 05.04.2023 10:34

במייל מיוחד ששיגרה  יו”ר מרצ לשעבר ונשיאת ארגון השמאל הקיצוני ‘זולת’, כתבה זהבה גלאון לתומכיה בין היתר, כי בליל הסדר  חובה לדבר על מה שהיה בחווארה.

“ליל הסדר שנסב לו עם היקרים לנו, הוא מנגנון סיפורי נפלא שעוצב במטרה אחת: לגרום לנו לזכור. לזכור את החירות, אבל גם לזכור את השעבוד שקדם לה. ‘כי גר לא תחנה ולא תלחצנו, כי גרים הייתם בארץ מצרים’. אי אפשר לדבר ביציאת מצרים, ולא לדבר על מה שהיה בחווארה”, כתבה גלאון.

“כי אף עם לא יכול להיות חופשי כשהוא אוחז בכבליו של עם אחר, ואין חירות למשעבד. לכן, אני מזמינה אתכם להרים בסדר הזה כוס חמישית: כוס למען הזולת. למען החירות, השוויון והזכויות של הזולת, בישראל ובכל מקום. זו ליבת הדמוקרטיה”.

בנוסף היא יזמה עשר מכות אלטרנטיבות של הממשלה נגד הדמוקרטיה, ביניהם חוק דרעי, החוק הצרפתי, חוק החמץ ועוד.

שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו: “הטרללת של השמאל הקיצוני מגיעה לתחתית של התחתית. זהבה לא מזכירה את שלושים ההרוגים במלון פארק בליל הסדר, או את האחים יגל הי”ד שנרצחו בפיגוע הקשה בחווארה. זהבה רק דואגת לצד התוקף, לערביי חווארה שתקפו ותוקפים יהודים כבר עשרות שנים.

“נמשיך להיאבק להשמיע את קול העם השפוי, מול הטרללת של השמאל הקיצוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות