שקד: השופטים משחקים בחוקים כמו פלסטלינה, לכן חשובה זהותם

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד חושפת את הדיאלוג עם אהרון ברק: "הוא אמר לי - 'את יכולה לבטל מצידי את עילת הסבירות, יש לי את מבחן המידתיות. זאת אומרת שיש להם כלים להגיע לפסיקה שהם רוצים"
חרדים 10
י"ד ניסן התשפ"ג / 05.04.2023 12:06

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מתייחסת בפודקסט עם העיתונאי נדב פרי לרפורמה המשפטית ומדגישה כי היא תומכת בכל סעיפי הרפורמה, אך לדעתה המהלך חייב להיות הדרגתי ולא בחודש אחד.

“אני לא מאמינה ברבוֹלוציה אלא באבולוציה. אי אפשר לעשות מהפכה אגרסיבית בחודש אחד, אני מאמינה בתהליכים”.

לדבריה, “גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק עשה את המהפכה החוקתית שלו בעשרים שנה ולא בחודש אחד. אי אפשר לעשות, ולא נכון לעשות, כל כך הרבה שינויים בחודש אחד, אי אפשר להתעלם או לרמוס חצי מעם כשבאים לכונן סוג של חוקה”.

היא הדגישה: “מי שחושב או מדבר על חוקה לישראל היום – חי בסרט, לא מבין את המציאות”.

לעצם הרפורמה היא מציינת כי היא תומכת בסעיפיה: “ראיתי את התכנית וידעתי שאי אפשר לעשות את הכול בחודש אחד, אלה דברים משמעותיים שמעצבים את דמותה של מדינת ישראל. אני תומכת בסעיפים אבל אי אפשר להתעלם מהחרדה האמיתית של לפחות חצי מהעם”.

בסעיף של עילת הסבירות תומכת שקד במתווה סולברג: עילת הסבירות לא תחול על החלטות נבחרי ציבור ומינויים, רק על הפקידות – אך לא תבוטל לגמרי.

שקד חושפת, כי בשיחה עם אהרון ברק הוא אמר לה: “את יכולה לבטל מצידי את עילת הסבירות, יש לי את מבחן המידתיות. זאת אומרת שיש להם כלים להגיע לפסיקה שהם רוצים ולכן חשבתי שהכי חשוב זה מינוי השופטים וסט הערכים של השופטים הנבחרים”.

שקד סיפרה: “הדיאלוג שלי עם אהרון ברק הביא אותי לשים לעצמי מטרה – למנות שופטים שמרניים לבית המשפט. השופטים משחקים בחוקים כמו פלסטלינה ולכן הכי חשוב היא הזהות של השופטים ולכן חשבתי לגוון את בית המשפט ולבנות מחנה שמרני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות