מרתיח: ערבי תקף חרדים בעיר העתיקה – ביהמ”ש שיחרר אותו

בתחילת השבוע תקף צעיר ערבי באלימות שני חרדים שעברו בעיר העתיקה בדרכם לכותל, נגח באחד מהם ובעט בו - ונעלם • המשטרה איתרה אותו והוא נעצר • אבל אחרי שהוגש נגדו אישום, ובקשה למעצר עד תום ההליכים – בית משפט השלום שחרר אותו, אפילו ללא מעצר בית • צפו
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 19:54

צעיר ערבי, בן 23, תושב העיר העתיקה, היכה בתחילת השבוע  שני חרדים שעברו בשוק המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים בדרכם לכותל המערבי, נעצר במהירות בידי שוטרי מחוז ירושלים – אך שוחרר ממעצר בהוראת בית משפט השלום בירושלים.

בסרטון ממצלמות האבטחה נראים שני החרדים כשהם מנהלים דין ודברים עם הערבי, כשלפתע האחרון החל לתקוף אחד מהם באלימות קשה, כאשר הוא נוגח בו, בועט בו ומכה אותו בידיו וברגליו.

בעוד הצעיר החרדי ניסה להגן על עצמו ולמנוע מהתוקף להמשיך באלימות כלפיו, הערבי המשיך שוב ושוב לבעוט בחרדי ולהכות אותו, ולאחר מכן נמלט מהמקום ונעלם.

לחרדי נגרמו חבלות קשות כתוצאה מהתקיפה.

לאחר שאירוע האלימות הגיע למפקדת החקירות המשימתית של משטרת מחוז ירושלים שהוקמה לקראת הרמדאן, עצרו לוחמי מג”ב, בסיוע והכוונה של מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000), את הערבי החשוד בתקיפה האלימה.

העצור הועבר לחקירה של מחוז ירושלים וביום שלישי,  עם סיום החקירה, הוגש נגדו כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים.

אך בעוד המשטרה ביצעה את עבודתה ביעילות ובמהירות, בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר את הצעיר ממעצר – ואף לא פסק לו שהייה במעצר בית.

בכתב האישום שהוגש ביקשה המשטרה מעצר עד תום ההליכים, אך לאחר הדיון בתיק, החליט בית המשפט כאמור לשחרר ממעצר את החשוד בתקיפה בתנאים מגבילים ואף להותיר אותו ללא מעצר בית, למרות התיעוד החמור ממצלמות האבטחה והאלימות שהפעיל כלפי עוברי אורח יהודים.

גורמים במשטרה אמרו בתגובה לערוץ 14 על פסיקת בית המשפט: “מקרים כאלו שמטופלים בנחישות בידי מחוז ירושלים חייבים לזכות ליחס מחמיר יותר מבית המשפט, כיון שאחרת ישנה פגיעה בהרתעה ומסר של ענישה מקלה לתוקפי יהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה תגובת הח"כים על הפסיקה השעריויתית של בית המשפט?
    01/04/2023 22:44
    חיים
  1. זה מהיה צריך להיות בראש המהדורות של כלי התקשורת החרדים, הגדתיים והימניים