“מוות לערבים”: אישום נגד יהודים שתקפו פלסטינים עם גרזן בחווארה

חנוך רבין ורז גירון נעצרו בחשד לתקיפת פלסטינים באמצעות גרזן בחווארה - והוגש נגדם כתב אישום חמור של מעשה טרור • חוננו: שני המתיישבים הוחזקו בשב"כ בתנאים קשים ללא מפגש עם עו"ד
חיים טוויל
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 14:20

כשבוע לאחר אירועי הפרעות האלימות בחווארה: בליל פורים הגיעה קבוצת יהודים לכפר חווארה בשומרון, זיהתה מספר בני משפחה פלסטינים הישובים ברכבם, מחוץ לאחת החנויות בכפר – והחלה בידויי אבנים מטווח קצר לעבר היושבים ברכב, כשאחד הפעילים אף החל להכות באחד מיושבי הרכב, דרך חלונות הרכב, עם גרזן.

בפעילות משותפת של שב”כ ומשטרת ישראל נעצרו שבוע לאחר מכן שני תושבי השומרון – חנוך רבין תושב גבעת רונן ורז גירון תושב יצהר, בחשד לתקיפת הפלסטינים.

הם הועברו לחקירת שב”כ.

בתום חקירתם בשב”כ ובמשטרה, הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד החשודים, המייחס להם עבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין ליטל מהלל עולה, כי הפלסטינים, תושבי קבליה, הגיעו לערוך קניות בסופרמרקט שבחווארה, וכשסיימו שבו כל בני המשפחה לרכב. בסמוך לכך, הגיעו הנאשמים יחד עם אנשים נוספים למקום כשהם מצוידים בגרזן, פטיש חירום, אבנים וגז פלפל, במטרה לבצע מעשה טרור כלפי פלסטינאים בחווארה מתוך מניע לאומני.

הנאשמים וכ-8-10 אנשים נוספים יצאו מהרכב רעולי פנים והחלו ליידות אבנים לעבר רכבם של הפלסטינים, רכבים נוספים שהיו באזור ולעבר הסופר.

בהמשך, חנוך רץ לכיוון רכבם של הפלסטינים והכה עם הגרזן בחלון האחורי של הרכב, ולאחר מכן הגיע רז והשליך אבן לעבר החלון האחורי. חנוך המשיך להכות עם הגרזן עד שניפץ את החלון האחורי ובהמשך ניפץ גם את החלונות השמאליים של הרכב, כל זאת כשרז ממשיך להשליך אבנים על החלון האחורי.

לאחר שחנוך ניפץ את החלון, המשיך והיכה באמצעות הגרזן את הפלסטיני שישב במושב הנהג, שבתגובה הרחיק את גופו והרים את ידיו, כך שהגרזן פגע בכתפו וידו.

במקביל, אחד מהקבוצה השליך אבן לעבר החלון הקדמי הימני של הרכב, ניפץ אותו, והמשיך להשליך אבנים לתוך הרכב. רז הצטרף והשליך אבנים לתוך הרכב ואף פגע בראשו של אחד המתלוננים.

כשהמתלוננים החלו להימלט ברכב מהמקום, הנאשמים וחבריהם המשיכו ליידות לעברם אבנים, והתיזו גז פלפל לתוך הרכב שחלונותיו נופצו.

במהלך האירוע צעקו הנאשמים וחבריהם: “מוות לערבים” – וכתוצאה ממעשיהם נגרמו לפלסטינים חבלות רבות, ונזקים לכלי הרכב שלהם.

בשב”כ טוענים: ”שני החשודים משתייכים לקבוצה אלימה הפועלת לפגיעה בפלסטינים וכן לשיבוש פעילות כוחות הביטחון בהתמודדותם עם סיכול הטרור הפלסטיני ושמירה על שלום הציבור בגזרה.

”פעילות זו מובילה להתססה ולהלהטת הרוחות, תוך סיכון משמעותי לחיי עוברי אורח בלתי מעורבים ופוגעת במרקם החיים של תושבי השומרון ויו”ש בכלל. שירות הביטחון הכללי רואה במעשים אלה, המבוצעים מתוך מניעים לאומניים, סכנה לביטחון המדינה, ובשיתוף משטרת ישראל וצה”ל, ימשיך לפעול לסיכולם וכן למיצוי מלוא חומרת הדין למול מבצעי מעשים אלה”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב לכתבי האישום שהוגשו כנגד שני המתיישבים, וטען כי המתיישבים נעצרו והוחזקו על ידי שב”כ בתנאים קשים, תוך מניעת מפגש עם עורך דין במשך ימים ארוכים.

“אנחנו נעמיק בחומר הראיות ואני בטוח כי בסופו נבין כי הקשר של הנאשמים לראיות הוא דל מאוד. חשוב לציין כי בימים אלו המדינה רותחת, ישנם פיגועים רבים כנגד יהודים באזור חווארה ובכל הארץ. בנוסף, ישנו גל המחאות והפוגרומים בכל הארץ אותם עושים גורמי שמאל, ועדיין השב”כ וימ”ר ש”י עסוקים בדבר אחד – מיגור הפשיעה הלאומנית, תוך רמיסת זכויות אדם. אנו מקווים כי בית המשפט ייתן לכך משקל בהחלטתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות