‘להודות שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה אינו עלילת דם’

פרופ' מרק שטייף טוען כי במסגרת "שבוע הדמוקרטיה" הובאו רק מרצים שמתנגדים לרפורמה ולא נעשה מאמץ לקיים שיח רציני: "לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה, בחרנו לסרב לשמוע" • "הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך, לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בדיוק באותה המידה"
חרדים 10
י"ט אדר התשפ"ג / 12.03.2023 18:00

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ’ מרק שטייף, מאשים את עמיתיו בסתימת פיות לתומכי הרפורמה במסגרת ‘שבוע הדמוקרטיה’, המתוכנן בשבוע הבא בקמפוס.

בחדשות 12 דווח, כי הפעילות צפויה לכלול הרצאות, דיונים ומעגלי שיח ברחבי הקמפוס.

“בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם”, כתב הרקטור בהודעה לראשי האוניברסיטאות.

פרופ’ שטיין כתב במכתבו: “שבוע הדמוקרטיה התחיל במפגן מרשים ואתם ניצחתם. הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך, לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בה בדיוק באותה המידה. אם היה בקהל הזה מישהו שהתלבט בכנות או בתמימות בין תמיכתו ברפורמה להתנגדותו לה, הרי שהוא לא נשאר שם כבר אחרי הדובר השני או השלישי”.

הפרופ’ הוסיף בעוקצנות: “לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו אתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר.

“במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע”.

רקטור אוניברסיטת תל אביב הבהיר: ”הדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם. אם הייתה לי תקווה לכך שיתפתח משהו קונסטרוקטיבי ומועיל באוניברסיטת תל אביב בשבוע הדמוקרטיה הזה, הרי שהיא חוסלה באחת”.

הוא סיכם את הודעתו במילים: “עצוב, ניצחתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות