“אני מרגיש נורא”: הסלפי האחרון של הקדוש אילן גנלס הי”ד עם אחיו

גבריאל גנלס קיבל מהוריו את הבשורה על הרצח של אחיו אילן הי"ד: טיילנו אתמול בצפון והוא הוריד אותי ברכבת כדי שאסע ללימודים שלי" • על ההחלטה לקבור אותו בישראל אמר: "בגלל הקשר שלו לישראל, זה מה שהוא היה רוצה"
חרדים 10
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 20:24

גבריאל גנלס, אחיו של אילן גנלס הי”ד שנרצח אתמול בפיגוע הירי בצפון ים המלח, סיפר היום (שלישי) בכאב על התחושות הקשות על אובדן אחיו.

“התחושות גרועות. אני מרגיש נורא. טיילנו אתמול בצפון והוא הוריד אותי ברכבת כדי שאסע ללימודים שלי. הוא נסע לחתונה של ידידה שלו ובדרך היה הפיגוע”.

הוריו של אילן הי”ד החליטו שיובא למנוחות בישראל שאותה כל-כך אהב, והוא ייטמן מחר בשעה 13:00 בבית העלמין ברעננה.

גבריאל שמע על הפיגוע מהוריו.

הוא סיפר לחדשות 12: “ההורים התקשרו אליי אחרי שהתקשרו אליהם מישראל, כנראה מהשגרירות, ואמרו להם שהיה פיגוע. לא חששנו מהמצב הביטחוני עד שזה הגיע אלינו”.

על ההחלטה של המשפחה לקבור אותו בישראל אמר האח: “הוא נהרג בדרך לחתונה. חשבנו שיהיה נכון לקבור אותו בישראל, בגלל הקשר שלו לישראל. זה מה שהוא היה רוצה. זה הרגיש שזה מתאים”.

דב, דודו של אילן שמתגורר ברעננה: “הוא הגיע לישראל אחרי התיכון לתוכנית לימודים. הוא אהב את ישראל מאוד, הרגיש שהוא רוצה להישאר ולהתחבר לארץ. הוא רצה להתגייס ואז הוא הלך לחמישה חודשים לאולפן. הוא רצה להתגייס למודיעין אבל זה לא הסתדר, אז הוא שירת בתל השומר. הוא הרגיש שהוא תרם.

“המשפחה לא גרה בארץ אבל מכירים די טוב את המצב. הם לא חששו מטרור, לא פחדו. הם דאגו כמו כל הורה שגר רחוק מהילדים שלהם. הם רצו לתת לאילן לעשות מה שהוא מרגיש ולא ניסו להחזיר אותו לארצות הברית. הם רצו לתת לו לתרום למדינה. הוא היה בדרך לחתונה של ידידה שלו. הוא הגיע לארץ בשביל החתונה אבל זה גם היה תירוץ לבקר חברים מהצבא ולבוא לבקר אותנו. דיברתי איתו אתמול. דיברנו על זה שהוא יבוא אלינו בשבת. הם טיילו בבריכת המשושים ואמרתי לו לשמור על עצמו והוא אמר שהוא ישמור על עצמו”.

אילן בן ה-27 נרצח בפיגוע הירי שביצעה חוליית מחבלים באזור צומת בית הערבה בכביש 90 שבצפון ים המלח. הוא החזיק באזרחות אמריקנית, גדל בקונטיקט במשפחה ציונית, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה והתנדב לצה”ל.

גנלס הותיר אחריו שני הורים, אנדרו וקרולין – שניהם רופאים בווסט הרטפורד – ושני אחים צעירים, סיימון וגבריאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות