בתום חילופי אש: נלכדו המחבלים שרצחו את אלן גנלס הי”ד בכביש 90

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב לכדו שניים מהמחבלים שביצעו את פיגוע הירי בכביש 90 - בו נרצח ביום שני אלן גנלס הי"ד • אחד המחבלים חוסל במהלך ניסיון בריחה • המחבלים ביצעו את הפיגוע מכלי רכב חולף ולאחר מכן הציתו אותו והסתתרו ביריחו
חיים טוויל
ח' אדר התשפ"ג / 01.03.2023 14:15

לוחמי צה״ל בפעילות משותפת עם שב”כ ומג”ב, פעלו היום (רביעי) במחנה הפליטים עקבת ג’אבר בסמוך ליריחו – ולכדו שניים מהמחבלים שרצחו ביום שני בערב את אילן גנלס הי”ד, אזרח אמריקני בן 27.

הפשיטה על מקום המסתור של המחבלים בוצעה על בסיס מידע מודיעיני של שב״כ.

במהלך המעצר זוהתה פגיעה במחבל שניסה להימלט מביתם של המחבלים בעת המעצר – והוא מת.

בפעילות נתפסו אמצעי לחימה שהיו ברשות המחבלים.

החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב”כ.

הלל ביטון רוזן מערוץ. 14 דיווח: אתמול, לקראת השעה 17:00, התבצע מעצר בכביש 90 של מספר חשודים שהובילו לידיעת הזהב על זהות חוליית המחבלים ומקום הימצאם. בפעילות מודיעינית משולבת של שב״כ וצה״ל הם אותרו הבוקר.

מפקד חטיבת הבקעה אלוף משנה מאיר בידרמן סיפר בשיחה עם הכתבים הצבאיים על הפעילות למעצרם: “מדובר בפיגוע קשה עם תוצאות טרגיות. אני לפחות שמח שהמחבלים נלכדו אחרי 48 שעות. הפיגוע מרכב עוקף שירה על אילן ז”ל שהיה לבד ברכב. המחבלים נכנסו ליריחו ושרפו את רכבם ביציאה המערבית וניסו להסתתר בתוך העיר. הם רצו להמשיך לפגע או להסתתר. הטלנו כתר על יריחו למנוע אירוע נוסף.

“אתמול בערב נכנסה ידיעה של שב”כ והתחלנו היערכות. היום בצהריים קיבלנו ידיעת הזהב ובתוך דקות כוחות מדובדבן ולביאי הבקעה נכנסו וביצעו סיר לחץ על האיתור. שני מחבלים ברחו, עלו על קטנוע. אחד נעצר ואחד נפגע ומת. המחבלים עצמם יצאו עם ידיים מורמות כשהצביעו על מיקום האקדח שאיתו ביצעו את הפיגוע”.

שר הביטחון יואב גלנט בירך את כוחות צה”ל, שב”כ ומג”ב על לכידתם של שני המחבלים: “ידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע אליו”.

הלווייתו של אילן גנלס הי”ד, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 90 סמוך לצומת אלמוג שבבקעה, החלה בצהריים בבית העלמין קלאוזנר ברעננה.

גנלס הי”ד, תושב העיר ווסט הרטפורד שבקונטיקט, הגיע לישראל אחרי לימודיו ושירת בצה”ל במשך שנתיים. לאחר מכן, שב לארצות הברית ובשנה שעברה סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות