הקרב על התקציב • נתניהו ולפיד ראש בראש: מסים או גירעון

ראש הממשלה ושר האוצר נפגשים היום לדיון על התקציב כאשר ברקע עומדת השאלה העקרונית: האם להעלות מיסים או להגדיל את הגירעון • שני הצדדים מכריזים כי אם עמדתם לא תתקבל יוכרזו בחירות חדשות לאחר החגים
אליעזר היון
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 13:45

להעלות מסים או להגדיל את הגירעון? השאלה הזו עשויה להיות זו שתקבע אם יוכרזו בחירות לאחר החגים או שהקואליציה תישאר יציבה.

היום (ראשון) יציג שר האוצר יאיר לפיד את תקציב המדינה לשנת 2015 לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר האיפיון המרכזי שלו הוא הגדלת הגירעון והימנעות מהעלאת מיסים.

יעד הגירעון על פי משרד האוצר בתקציב הוא 3.18 אחוז. בסביבתו של שר האוצר אומרים כי אם ראש הממשלה לא יקבל את הצעת התקציב שהגיש – תפרק מפלגתו את הקואליציה. אמירות דומות נשמעות גם בקרבתו של ראש הממשלה, ש”היה מעדיף להימנע מבחירות, אך אם לא תהיה ברירה, הם יקוימו מיד אחרי סוכות”.

בשיחה שהגיעה לידי גלי צה”ל, נשמע נתניהו אומר לפעילי ליכוד באשקלון כי דרישת לפיד אינה אחראית. “אינני יודע מתי תהיינה הבחירות”, נשמע נתניהו אומר. “יש לנו מטרה אדירה לפתור את בעיית התקציב. אני עוד לא פתרתי אותה, אני כבר אומר לכם, לא פתרתי אותה כי צריך לאזן בין אחריות ביטחונית לאחריות כלכלית-חברתית”.

עוד אמר ראש הממשלה: “אי אפשר לפתוח אובר-דראפטים גדולים, זה לא הולך. זה לא הולך במשק הבית, זה לא הולך בעירייה וזה לא הולך במדינה. אם אתה פותח אובר-דראפט ענק הבנק אומר ‘אוקיי’ סוגר לך את החשבון, או לחלופין, נותן לך ריביות מטורפות. יש איזון, יש אחריות. או, לפחות צריכה להיות אחריות”.

נתניהו גם אמר כי לחברי מפלגות הקואליציה ‘אין אחריות’ כלשונו. “מי ישמור על הביטחון מי ישמור על הכלכלה, מי עוד יעשה את זה”, אמר ראש הממשלה.

היום כאמור, יפגשו ראש הממשלה, שר האוצר, והנגידה קרנית פלוג. יעל אנדורן.

מנכ”לית משרד האוצר אמרה כי “אנו רואים חשיבות בשמירה על מסגרת ההוצאה” – והוסיפה: “התקציב שיוצג לראש הממשלה משקף את האיזונים הנכונים בין יעד הגרעון, דרישות משרד הביטחון, וסדר יום אזרחי כלכלי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות