גם משרד הכלכלה נגד גולדקנופף: “לא נבטל את העבודות בשבת”

אחרי משרד התחבורה: דרישת שר השיכון להפסיק את עבודות הרכבת בתל אביב בשבתות נתקלת בהתנגדות גורמי המקצוע של משרד הכלכלה • "מדובר בעבודת בטיחות ברכבת כפי שנהוג מאז ומעולם במסגרת הסטטוס-קוו" • השרה מירי רגב נפגשת עם הנהלת הרכבת - כדי למצוא פיתרון
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ג / 08.01.2023 18:26

אחרי משרד התחבורה: גם משרד הכלכלה, בראשו עומד השר ניר ברקת, שולל היום (ראשון) את דרישתו של שר השיכון יצחק גולדקנופף, לעצור את עבודות הרכבת בתל-אביב בשבתות, והבהיר כי העבודות נכללות בסטטוס קוו.

לפי דיווח בחדשות 12, אנשי זרוע העבודה במשרד הכלכלה הבהירו: “מדובר בעבודת בטיחות ברכבת, שבוצעה במסגרת ההיתר השנתי שיש לרכבת ישראל לביצוע עבודות תחזוקה ובטיחות, כפי שנהוג שנים מאז ומעולם במסגרת הסטטוס קוו”.

לפי משרד הכלכלה, “מדובר על עבודות הכוללות עבודות בטיחות, עבודות הקשורות במערכת האיתות ועבודות חשמול, ולא ניתן לבצען כאשר תנועת הרכבות פעילה.

“במקרה הספציפי הזה מדובר בעבודה שהיא במסגרת ההיתר השנתי, כאמור, ומטרתה תיקון שבר במסילה”.

ההבהרה של משרד הכלכלה מצטרפת לגורמים במשרד התחבורה, שהגיבו כבר בבוקר: “העבודות היו ויישארו, ולא יופסקו”.

בתוך כך, שרת התחבורה מקיימת הערב ישיבה עם בכירי הנהלת רכבת ישראל, כדי לבדוק כיצד ניתן לטפל בדרישת השר גולדקנופף לעצור את העבודות בשבת.

מדובר בעבודות שהוזמנו על ידי השרה מרב מיכאלי ולא ברור האם ניתן לבטלם. בפגישה משתתף גם סגן שרת התחבורה, ח”כ אורי מקלב.

אמש שיגר השר גולדקנופף מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, , בהמשך לשיחה שקיים עימה בשבוע שעבר, ולראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרש לעצור את עבודות הרכבת בשבת.

תחת הכותרת “חילול שבת ברכבת ישראל”, כתב השר מיהדות התורה לשרה מהליכוד: “הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילת תל אביב בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש”.

שר השיכון ציין, כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. “למיטב הבנתי עבודות אלו הינן כתוצאה מהסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו”.

השר  הדגיש: “לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון לצורך ביטול ההסכמים הנ”ל”.

הדרישה של גולדקנופף מגיעה לאחר שבשבת האחרונה תועדו עבודות תחזוקה שמבוצעות במסילת הרכבת בתל אביב במהלך השבת.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול פרסמה אשת התקשורת טלי בן עובדיה בחשבון הטוויטר שלה תיעוד מעבודות ברכבת בעיצומה של השבת – וכתבה: ‏”רכבת ישראל. עבודות בשבת. ממשלת ימין חרדים מלא מלא. הנה לכם צביעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות