המשטרה חוקרת: מי השחית את המצבות בבית קברות נוצרי בהר ציון

שני חשודים, בעלי חזות יהודית, תועדו במצלמות האבטחה כשהם משחיתים ביום ראשון קברים בבית העלמין הנוצרי בהר ציון • משרד החוץ פרסם הודעה: "מגנה את מעשה הונדליזם. זהו מעשה לא דתי ולא מוסרי שאת מבצעיו יש להעמיד לדין"
חרדים 10
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 00:17

מטרת ישראל פתחה היום (שלישי) בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל בצהריים, על השחתת מספר רב של מצבות בבית העלמין הנוצרי-פרוטסטנטי הממוקם  סמוך להר ציון בירושלים.

על פי התלונה של חברי הכנסייה, ביום ראשון נכנסו שני בעלי חזות יהודית – עם ציצית, פאות וכיפה – לבית הקברות  בהר ציון וניפצו מצבות.

לפי דיווח של חיים גולדיטש באתר ynet, הכנסייה העבירה לידי המשטרה צילומי וידאו של החשודים שנכנסו לבית העלמין, בהם נראים החשודים משחיתים את המצבות.

כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים הגיעו למקום והבחינו בנזק שנגרם, ופתחו בחקירה.

יסכה הרני, מומחית וחוקרת נצרות עצמאית סיפרה ל-ynet: “מדובר במקום אסטרטגי שמי שפגע במצבות לא מבין את הנזק שהוא גורם. הפורעים ניפצו את הקברים כי יש שם צלבים והם נפלו על מקום שהוא אחד האתרים ההיסטוריים הכי חשובים בעולם. זה כמו לעשות ונדליזם בחלקת גדולי האומה בהר הרצל”.

משרד החוץ פרסם הודעה בה נאמר: “‏משרד החוץ מגנה את מעשה הונדליזם בבית הקברות האנגליקני בהר ציון שבירושלים. זהו מעשה לא דתי ולא מוסרי שאת מבצעיו יש להעמיד לדין. מדינת ישראל מחויבת מאז הקמתה לחופש פולחן ודת לבני כל הדתות, ותמשיך במדיניותה זו”.

אירוע דומה התרחש בשנת 2013, אז נעצרו ארבעה חשודים יהודים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השחתת בית הקברות
    04/01/2023 15:46
    קובי
  1. שם קבור גם אוסקר שינדלר , חסיד אומות העולם!, איך הם לא התביישו?!
    ודרך אגב, הם לא נראים חרדים…