טרגדיה ברמת בית שמש: ילד בן 8 נפטר מהחיידק האלים מנינגוקוק

ביום שישי בבוקר, הילד בן ה-8 מרמת בית שמש עוד למד כרגיל בבית הספר • בליל שבת מצבו הידרדר במהירות, והוא סבל מקריסת מערכות ונפטר • הפרמדיק שפינה אותו לשערי צדק: "אני פרמדיק כבר תשע שנים, וזו ההידרדרות הכי קשה שראיתי אצל מטופל"
חיים טוויל
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 20:23

ילד בן 8 מרמת בית שמש נפטר בסוף השבוע האחרון, לאחר שנדבק בחיידק האלים מנינגוקוק.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הוריו של הילד הזעיקו את כוחות ההצלה בליל שבת לאחר שהבחינו שמצבו של הילד קשה. הוא נכנס לאמבולנס כשהוא בהכרה, אך כמה רחובות מבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים הוא סבל מקריסת מערכות ונזקק להחייאה.

בבית החולים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו, לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו.

הוא היה ילד בריא ולא סבל ממחלות רקע לפני שנדבק בחיידק. הוריו סיפרו כי ביום שישי בבוקר עוד ביקר בבית הספר כרגיל, אף שהיה לו חום.

איתי אוריון, פרמדיק מד”א, סיפר: “כשהגענו הילד היה בהכרה מלאה, אבל במצב לא כל כך טוב, והתחלנו בפינוי. בדקות שקדמו להגעה לבית החולים הייתה לילד קריסת מערכות מוחלטת, עם אובדן נשימה ובהמשך גם אובדן דופק.

“התחלנו בפעולות הנשמה והחייאה והכנסנו אותו למחלקת ילדים בבית החולים. היה לנו חשש שמדובר בזיהום קשה. לצערי, לא היה כבר איך למנוע את ההידרדרות הזו, והסוף קשה. אני פרמדיק כבר תשע שנים, וזו ההידרדרות הכי קשה שראיתי אצל מטופל. זו הידרדרות מאוד מהירה ומהלך מחלה מאוד נדיר”.

חיידק המנינגוקוק B הוא חיידק אלים שמצוי בלוע של כ- 15% מהילדים ובני הנוער בישראל. לרוב הוא אינו מזיק, אולם אצל חלק מהילדים הוא עלול לפלוש לזרם הדם ולהוביל במהרה למחלה קשה ואף קטלנית ולעיתים גם למוות. זן B הוא הנפוץ ביותר בישראל וגורם לתחלואה של כ-70% מהמקרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות