הממשלה אישרה: ישראל תצטרף לתכנית שמחרימה את ההתיישבות

ישראל תצטרף לקרן התרבות והמדיה של האיחוד האירופי • האישור הממשלתי - למרות הגבלת הקרן בהשקעות רק ביישובים שאינם מעבר לקו הירוק, מזרח ירושלים ורמת הגולן
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"ב / 12.06.2022 14:53

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצטרפות ישראל לקרן התרבות והמדיה של האיחוד האירופי. הקרן מקדמת שיתופי פעולה עם המדינות החברות בה ומשקיעה אלפי אירו בתרבות על כל ענפיה.

אך מדובר בתכנית שמחרימה את ההתיישבות היהודים בירושלים, יהודה ושומרון ורמת הגולן, ואי אפשר להשתמש בתקציב ביישובים שמעבר לקו הירוק.

לשרי הממשלה הדבר הוצג באופן מאוד מינורי. “עלולים להיות יישובים שלא יזכו לתמיכת הקרן בשל מיקומם הגיאוגרפי”, נכתב בלי לציין שמדובר בהצטרפות ישראלית רשמית לחרם על ההתיישבות. הוחלט בממשלה כי שר התרבות חילי טרופר יגבש מנגנון תמיכה עבור היישובים שאינם זכאים לתמיכת הקרן.

שר החוץ לפיד חגג בטוויטר את החרמת ההתיישבות: “הקשר בין ישראל לאירופה רושם הישג נוסף. הממשלה אישרה: ישראל תצטרף לתוכנית התרבות היוקרתית Creative Europe ההזדמנויות שתביא התוכנית לאומנים ולאומנות יקדמו את היצירה הישראלית ויוסיפו רובד חדש ליחסים. תודה לאורנה ברביבאי ולחילי טרופר. כל שקל שיושקע בתוכנית יוסיף לפסיפס התרבותי שלנו בארץ ובעולם”.

ח”כ לשעבר משה פייגלין מסר בתגובה: “העובדה שמדינת ישראל מצטרפת לארגון שמחרים את מוצרי ההתנחלויות הופך את ההודעה של משרד החוץ שמגנה את החרם הנורבגי על מוצרי ההתנחלויות להודעה מן השפה ולחוץ ללא יותר מחוכא ואיטלולא ולצפצוף הזרזיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות