בגלל ביקור הנשיא ביידן: בנט דחה הרס בית המחבל מת”א

בצה"ל קיבלו הוראה מהדרג המדיני לדחות ההריסה של בית המחבל בג'נין, כדי להימנע מאי נעימויות מול ביידן בזמן ביקורו - שיתקיים בעוד חודש • 'בוחרים בחיים': "שוב ממשלת ישראל וצה״ל מעדיפים שיקולים מדיניים על פני שיקולים ביטחוניים. דם יהודים הוא המצרך הזול במזרח התיכון"
חיים טוויל
ט"ז סיון התשפ"ב / 15.06.2022 08:48

צה”ל דחה את הריסת בית המחבל מהפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב – עד לאחר ביקורו של  הנשיא ג’ו ביידן בישראל. כך פורסם הבוקר (רביעי) בגלי צה”ל.

כדאי לאכול בריא: מתכונים בריאים לנשנושים ולארוחות משפחתיות

על פי הדיווח, בצה”ל תכננו להרוס בימים אלה את ביתו של המחבל רעד חאזם, לאחר שבג”ץ אישר לאחרונה את ההריסה.

אלא שבצה”ל התקבלה החלטה לדחות את הריסת הבית במספר שבועות, עד לאחר הביקור מאחר וביתו של המחבל נמצא בג׳נין, והחשש בצה”ל הוא שהריסת הבית עלולה להצית מחדש את ההסלמה הביטחונית במרחב ג׳נין וצפון השומרון.

לכן מעדיפים להמתין עם ההריסה עד לאחר הביקור – במועד לא ידוע, כשהמטרה היא: להגיע לביקור ביידן ללא אירועים ביטחוניים חריגים מול הפלסטינים.

תגובת דובר צה”ל: צה”ל פועל על פי הנחיות הדרג המדיני.

מפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר בתגובה להחלטה שלא להרוס בתי מחבלים, עד לאחר ביקורו של נשיא ארה״ב בישראל: “אנו דורשים מראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ להרוס את בתי המחבלים באופן מידי!

“לצערנו שוב אנחנו נוכחים לראות שממשלת ישראל וצה״ל מעדיפים שיקולים מדיניים על פני שיקולים ביטחוניים. דם יהודים הוא המצרך הזול במזרח התיכון ובשביל הרתעת המחבל הבא על הממשלה לחזור בה מההחלטה הביזיונית להקפיא את הלחימה בטרור”.

בעקבות ההחלטה להקפיא את הרס בתי המחבלים מהפיגוע בתל אביב, אריאל ואלעד מארגון בצלמו, שמייצג חלק ממשפחות הנרצחים – נמסר:

“מדובר בפרס לטרור והזמנת הרצח הבא. הרס בתי מחבלים הוא כלי נשק יעיל במאבק בטרור. ככל שההרס מבוטל או מוקפא לתקופה ארוכה, הוא מאבד חלק גדול באפקטיביות שלו.

“אין שום קשר בין ביקור ביידן להרס בתי מחבלים ולמאבק בטרור. ההיפך, על מדינת ישראל להראות לנשיא כיצד נלחמים בטרור ביעילות ובמהירות. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט לשנות החלטה זו ולאשר הרס של בתי המחבלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות