33% שקלו לרדת בשנה האחרונה • ומה הכי מטריד את אזרחי ישראל?

סקר חברתי של תנועת פנימה קובע: 90% גאים להיות יהודים • לכ־65% מהישראלים יש קשר אישי לשכול • 56% אופטימיים לגבי עתידה של מדינת ישראל • וממה הכי מוטרדים התל־אביבים והירושלמים?
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"ב / 01.05.2022 11:24

גאים להיות ישראלים ויהודים, מוטרדים מהשסע החברתי ומיוקר המחיה: שליש מהישראלים טוענים כי המדינה לא נותנת יחס ראוי למשפחות שכולות וכי יש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

כך עולה מסקר חברתי של תנועת פנימה – הפועלת לפתרון משבר הקיטוב בחברה הישראלית – שבוצע על ידי חברת דיירקט פולס, ומבקש לעסוק בשאלות הנפיצות המועלות סביב יום הזיכרון ויום העצמאות, שיצוינו השבוע.

לפי הסקר – שפורסם ב’ישראל היום’, כ־35% מהישראלים מרגישים שהמדינה לא נותנת יחס ראוי למשפחות שכולות (בהם 68% מהצעירים עד גיל 29, לעומת 19% בלבד בקרב ישראלים מעל גיל 65).

נוסף על כך, דיון עתיק עוסק בשאלה אם נכון לחגוג את יום העצמאות בסמיכות רבה כל כך ליום הזיכרון, ובמעבר מהיר מעצב ויגון לשמחה – 30% מהישראלים שהשתתפו בסקר טוענים כי יש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות.

כ־12% מהישראלים טוענים כי הצמידות בין יום הזיכרון ליום העצמאות פוגעת בקדושת היום, ו־13% מהישראלים מאמינים כי יש להפריד בין יום הזיכרון ליום העצמאות בגלל העומס הרגשי על המשפחות השכולות.

עוד עולה מהסקר, כי  לכ־65% מהישראלים יש קשר אישי לשכול, והם איבדו חבר או בן משפחה במערכות ישראל או בפעולות איבה. 23% מהישראלים ציינו שאיבדו חבר קרוב במערכות ישראל.

עוד נתונים בסקר:

כ־90% הצהירו כי הם גאים להיות יהודים (מי שמשתייכים לצד הימני של המפה הפוליטית הביעו גאווה גדולה יותר ביהדותם).

80% גאים להיות ישראלים (53% גאים מאוד, 27% גאים), לעומת 20% שאינם גאים בכך. תחושת הגאווה הגדולה ביותר נמצאת בבאר שבע, ולאחריה בחיפה ובירושלים.

ומה הדברים שהישראלים הכי גאים בהם?

כ־66% גאים בצה”ל, 47% גאים בהיי־טק הישראלי, כ־39% גאים בערבות ההדדית שהתגלתה בשנתיים האחרונות מאז התפרצות הקורונה, ועוד 24% גאים בתעשייה ובחקלאות.

לצד זה, רוב הישראלים (56%) אופטימיים לגבי עתידה של מדינת ישראל (לעומת 40% מהישראלים שלא אופטימיים). לפי הסקר, הצעירים דווקא פחות אופטימיים.

הנושאים שמטרידים את הישראלים, שלטענתם דורשים טיפול דחוף, הם השסע החברתי (41%), יוקר המחיה (25%), האיום האיראני (12%) והסדר מדיני מול הפלשתינים (12%).

בחלוקה על פני שתי הערים הגדולות עולה כי התל־אביבים מוטרדים מיוקר המחיה (43%), ואילו הירושלמים מהשסע החברתי (42%).

והיה גם נתון צורם: 33% מהישראלים שקלו לרדת מהארץ בשנה האחרונה – כ־66% מהם עד גיל 24 וכ־53% עד גיל 34.

הסיבות לרצון לרדת מהארץ הן בעיקר בגלל יוקר המחיה (40%), המצב הביטחוני (22%) והפילוג החברתי (18%).

הסקר בוצע על ידי חברת דיירקט פולס בקרב 500 נשאלים בני 18 ומעלה, ובמדגם המייצג את החברה הישראלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות