עימותים במירון: צעירים יידו חפצים; שוטרים פינו באלימות • צפו

בחורי ישיבות רבים הגיעו היום להתפלל על ציון הרשב"י במירון, בשל היום האחרון של בין הזמנים • במקום פרצו עימותים עם השוטרים ובמשטרה טוענים כי כמה קיצונים ניסו להרוס תשתיות והשליכו חפצים לעברם • מתפללים מעלים טענות על התנהלות אלימה וברוטאלית של השוטרים נגדם
חרדים 10
כ"ז ניסן התשפ"ב / 28.04.2022 15:34

מהומות אלימות פרצו היום (חמישי) באתרא קדישא מירון אחרי שקבוצות רבות של בחורי ישיבות הגיעו להתפלל על ציון הרשב”י ביום האחרון של בין הזמנים, לקראת פתיחת זמן קיץ בהיכלי הישיבות.

העימותים פרצו מול כוחות המשטרה כאשר לטענת הבחורים החלו לפנות אותם כאשר פתחו בשירה וריקודים על גג הציון, אך במשטרה אומרים כי קבוצה של קיצונים ניסו להרוס תשתיות במקום.

הבחורים, ויחד איתם גם מתפללים רבים, פונו מהמקום באלימות ובברוטאליות על ידי כוחות המשטרה הרבים שהגיעו במהירות למקום – כך מאשימים מתפללים.

מנגד, במשטרה אומרים כי “צעירים חרדים קיצוניים הגיעו לקבר הרשב״י במירון והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו ניסיון להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום”.

“הצעירים הקיצונים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, ידו חפצים לעברם וסירבו לעזוב את המקום. כוחות משטרה רבים הוזנקו לאתר, עצרו 4 חשודים וצפויים מעצרים נוספים ובשלב זה הסדר במירון שב על כנו”.

בדוברות המשטרה הוסיפו כי “משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו להפר את הסדר במקום לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו, באופן בוטה ומשולח כל רסן”.

“המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות