חשש לנדבקים ראשונים בסלמונלה: גבר מבני ברק וילדים מאשדוד

שני ילדים, בני שנה ו-4, מטופלים בבית החולים אסותא לאחר שאכלו שוקולד מסוג "רבע לשבע". גבר נוסף, בן 27, סובל זה ארבעה ימים מחום, כאבי ראש, בטן והקאות • בקופות החולים מרגיעים את חששות הציבור: "בינתיים אנחנו לא רואים עלייה במקרי סלמונלה ותחלואת מעיים"
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ב / 26.04.2022 12:15

חשד ראשון להידבקות בסלמונלה כתוצאה מאכילת שוקולדים של חברת שטראוס – כך עדכן הבוקר (שלישי) בית החולים אוסתא באשדוד. לבית החולים הגיעו שני ילדים, בן שנה ובן ארבע, לאחר שאכלו שוקולד מסוג “רבע לשבע” וסבלו מתסמיני המחלה. התינוק שוחרר מבית החולים והילד בן הארבע נמצא במצב מאוד קל.

במקביל, גבר בן 27, הגיע למוקד טרם-רפואה דחופה באיכילוב-בני ברק הבוקר בחשד שלקה בסלמונלה, לאחר שלדבריו אכל מוצרי שוקולד החשודים כנגועים בחיידק. הגבר, הסובל מזה ארבעה ימים מחום, כאבי ראש, כאבי בטן והקאות, מקבל בשעה זו טיפול במוקד. רופא המוקד, ד”ר עלאוי תרוואת, מציין כי כל התסמינים הקליניים מעלים חשד לסלמונלה. המטופל נבדק בקופת החולים אתמול ותוצאות התרביות צפויות להתקבל מחר.

פרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות, אמר הבוקר שאין עלייה במקרי אבחון סלמונלה בישראל. גם בקופות החולים מכבי, כללית ולאומית מדגישים כי הם לא מזהים עלייה במקרים של סלמונלה ותחלואת מעיים בקרב מטופליהם.

פרופ’ אמנון להד, מנהל המחלקה לרפואת המשפחה של מחוז ירושלים בכללית אמר: “ערכנו בירור בקרב פורום של עשרות רופאי משפחה ובינתיים אנחנו לא רואים עלייה במקרי סלמונלה ותחלואת מעיים. בעולם המערבי אנו מצפים שהמזון שיגיע לחנויות יהיה נקי לחלוטין. מנגד הסלמונלה הזו הרבה פחות מטרידה אותנו. באתר משרד הבריאות נטען שאחת מכל אלף ביצים נגועה בסלמונלה, כך שבהשוואה למקרה הזה – הנתונים הם זניחים. חשוב לשים לב שילדים רגישים יותר לחיידק מאשר מבוגרים ולכן כדאי להיות ערניים במיוחד עד גיל שנה”.

ד”ר שירלי שפירא בן דוד, ראש תחום מחלות זיהומיות במכבי שירותי בריאות, עדכנה: “כרגע אנחנו לא מזהים עלייה במספר אבחונים חיוביים של סלמונלה במעבדה שלנו וגם לא מקבלים דיווחים מהמרפאות והמוקדים על עלייה בתלונות על כאבי בטן, שלשולים, הקאות וכד’. צריך לזכור שהמחלה היא בדרך כלל קלה שחולפת לאחר כמה ימים ללא צורך בטיפול תרופתי מיוחד, אך חשוב להיות להקפיד על שתייה כדי להשיב למנוע התייבשות . במקרים קשים יותר שכוללים חום גבוה, כאבי בטן עזים או חשד להתייבשות יש לגשת לקבלת טיפול רפואי בהקדם, במיוחד לפעוטות, קשישים, אנשים עם מחלות רקע או מערכת חיסונית מוחלשת”.

ד”ר יותם שנהר, מנהל המעבדות של קופ”ח לאומית, אמר ל-N12: “הסתכלנו על הנתונים וכרגע אנחנו לא רואים עלייה. אני מניח שתהיה עלייה בכמות הבדיקות, אך כרגע עוד לא רואים עלייה בכמות התוצאות החיוביות. כדאי לשים לב ורק במקרים של בעיות מהותיות במערכת העיכול ועלייה של חום גבוה, לפנות לרופא המטפל. הדגש הוא על אוכלוסיות בסיכון: ילדים, מבוגרים מעל גיל 60 ומדוכאי חיסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות