14,460 חולים חדשים • מנכ”לית ‘כללית’: ‘ראינו את ההלוויה השבוע’

מקדם ההדבקה ממשיך לטפס ועומד על 1.34 • ד"ר ארנון שחר, מהצוות לטיפול במגפות, התייחס לעלייה בתחלואה בראיון לגל"צ: "זו לא תהיה הפתעה אם נראה עלייה גם בחולים קשה, כי מניין המאומתים עולה"
תמי גיל
י"ט אדר ב' התשפ"ב / 22.03.2022 11:16

הקורונה מרימה ראשה? מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה נרשם שיא חודשי של נדבקים בנגיף הקורונה, כאשר 14,460 איש נמצאו אתמול (שני) מאומתים לנגיף הקורונה, מתוך כ-110 אלף בדיקות, מהן 16.64% היו חיוביות.

מקדם ההדבקה ממשיך לזנק אף הוא, ועומד היום על 1.34.

מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-57,152.

בבתי החולים מאושפזים 320 חולי קורונה במצב קשה. מבין החולים קשה, מצבם של 153 מוגדר קריטי, 138 מהם מונשמים, ומתוכם 20 חולים מחוברים למכשיר האקמו.

מספר המתים מאז פרוץ המגפה עומד על 10,431 בני אדם. במהלך שבעת הימים האחרונים, נפטרו 15 חולים.

רות רלבג, מנכ”לית קופ”ח כללית, אמרה הבוקר לאפי בן אברהם בגל”צ במי תלויה האשמה: “הקשב של הציבור לא טוב לצערי. ראינו את ההלוויה הגדולה השבוע, ראינו את חגיגות פורים, רואים שאנשים שמים פחות מסיכות וזו התוצאה – 13 אלף מאומתים ביום”.

ד”ר ארנון שחר, מהצוות לטיפול במגפות, התייחס לעלייה בתחלואה בראיון לגל”צ: “זו לא תהיה הפתעה אם נראה עלייה גם בחולים קשה, כי מניין המאומתים עולה”.

הוא הוסיף: “זה אתגר, אבל אנחנו במקום אחר לחלוטין מבתחילת הגל החמישי. אין לנו עדות שהזן החדש מסוכן יותר, מעריכים שהוא דומה במסוכנותו לאומיקרון”.

פרופ’ גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים ביה”ח שיבא, הסבירה ברשת ב’: “יש מספיק אנשים שעדיין לא חלו ויכולים להידבק. זה תלוי באיזה זן נדבקת, מי שנדבק באומיקרון כנראה מוגן, אבל מי שנדבק בדלתא ובאלפא – לא”.

מחר יציגו אנשי משרד הבריאות תוכנית לבלימת ההתפשטות המחודשת. בראש ובראשונה ייעשה מאמץ להגביר את קצב ההתחסנות במנות השלישית והרביעית, במיוחד בקרב אוכלוסיות בסיכון שטרם התחסנו. נוסף על כך, צפויים המומחים לבקש מהשרים להאריך את תקנות עטיית המסכות בחללים הסגורים גם אחרי 31 במרץ.

לנוכח העלייה, ייתכן שבמשרד הבריאות יבקשו להחזיר את המסכות גם בהתקהלויות בחוץ.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא חשבנו שלא יאשימו את ההלוויה,
    22/03/2022 12:02
    כמובן
  1. ומה אם זה שהכל היה באוויר הפתוח, ואיך יכול להיות שתוך 36 שעות מאז סיום ההלוויה כבר יש עליה בגללה????????????????????????????????????????????????

  2. הבהרה
    22/03/2022 13:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מנכלית כללית וכלל הארגון שותפים יחד עם כל העם באבל על הסתלקותו של גדול הדור רבי חיים קנייבסקי זצוק”ל הגב’ רלב”ג לא התכוונה למתוח ביקורת אלא בקשה לשמור על הערבות וללכת להתחסן.
    כללית היתה שותפה למסע הלוויה והקופה היחידה שהקימה מרפאה על ציר הלוויה שסייעה במתן עזרה ראשונה במאות מקרים רפואיים