אביגדור ליברמן: אתנגד להארכה של התו הירוק “אפילו בשנייה אחת”

שר האוצר באולפן 'פגוש את העיתונות': "באופן כללי, הכלכלה בישראל מתפתחת מצוין" • על התכנית של בנט להקים 'מחנה לאומי חדש': "לא לרתום את העגלה לפני הסוס" • "מה שאני רואה זה בינתיים שינויים באופוזיציה, זה שאריה דרעי ויעקב ליצמן עזבו - זה לא אירוע פשוט"
חרדים 10
כ"ז שבט התשפ"ב / 29.01.2022 20:36

התו הירוק אמור להסתיים ב-6 לפברואר: שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הערב (מוצאי שבת) בריאיון שהעניק לתכנת ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12,  כי הוא מתנגד להארכת התו הירוק “אפילו בשנייה אחת”.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

הוא הצהיר: “באופן כללי, הכלכלה בישראל מתפתחת מצוין” – וטען שאין ירידה בפעילות כרטיסי האשראי. לדבריו, “אם חסרים עובדים – סימן שיש עבודה”.

בתחילת הראיון אמר: “נתתי הנחיה לחשב הכללי ולספקים, נותני השירותים לממשלה, לשלם מיד ולא בשוטף פלוס 30 עוד כחצי מיליארד שקל לעצמאים. הכי קל לחלק כסף לכל עבר. אני מניח שיש עסקים שנקלעו לקשיים. אנחנו עדיין בחודש ינואר ואני עדיין לא יודע לקבוע על בסיס יומי או שבועי, במקרה הטוב לבדוק את המצב החודשי. כשאני אראה את הדוחות החודשיים, אני אראה מה קורה. ברמה הכללית, מבחינת המאקרו, הכלכלה מתפתחת מצוין”.

שר האוצר סיפר: “ישבתי השבוע עם נגיד בנק ישראל, עברנו סעיף-סעיף מבחינת הענפים ופעילות כרטיסי אשראי ואין ירידה. פגשתי את העצמאים – מה הבעיה הכי גדולה שהעלו? חסרים עובדים. כל מי שדיבר איתי אומר לי: ‘תביא עובדים זרים’. אם חסרים עובדים – סימן שיש עבודה. מבחינת עסקים קטנים גם דחינו להם תשלומי מע”מ ואמרנו להם שמקדימים החזרים”.

ליברמן הוסיף: “התו הירוק אמור להסתיים ב-6 בפברואר ואני אתנגד להארכה, אפילו בשנייה אחת. לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים וההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שהוא מייעץ לממשלה, גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין”.

בצל הדיבורים על התכנית של בנט להקים ‘מחנה לאומי חדש’ שיכלול את בנט, סער וליברמן, אמר יו”ר ישראל ביתנו, שלא צריך לרתום את הסוס לעגלה.

“הקואליציה תחזיק מעמד”, אמר. “מה שאני רואה זה בינתיים שינויים באופוזיציה, זה שאריה דרעי ויעקב ליצמן עזבו – זה לא אירוע פשוט. לגבי הליכוד, אני רואה שנתניהו לוחץ לפריימריז, לוועידה, הרי אין לו בעיה להיבחר ליו”ר הליכוד. המטרה שלו זה להדיח את ישראל כ”ץ מיו”ר המזכירות, כי כ”ץ שולט בקופה של הליכוד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות