חדש בישיבת חברון: רוצה רישיון נהיגה? לא אצלנו

בישיבת חברון-גבעת מרדכי מקשיחים את תנאי הקבלה: התלמידים והוריהם מתחייבים שבניהם לא יוציאו רישיון נהיגה ללא רשות מפורשת מראשי הישיבה • בחורים בישיבה: קיימת מגמה של פיקוח יתר בישיבה בתקופה האחרונה
ל' אב התשע"ד / 26.08.2014 11:44

בישיבת חברון-גבעת מרדכי מקשיחים את תנאי הקבלה של התלמידים לישיבה: החל מ’זמן אלול’, כל בחור שהתקבל לישיבה לשיעור א’ מתבקש לחתום על ‘הצהרת התלמיד’, לפיה לא יוציא רישיון נהיגה כל זמן שהוא נמצא בישיבה, ללא רשות מפורשת מראשי הישיבה. כמו כן מתבקש התלמיד להצהיר כי לא יחזיק ברשותו טלפון סלולרי לא כשר.

בהצהרה נאמר בין היתר: “ידוע לי כי קבלתי לישיבה״ק היא על תנאי שאקבל על עצמי את כל תקנות וסדרי הישיבה ובכללם שכל זמן שאהיה בישיבה לא אוציא רישיון נהיגה ללא רשות מפורשת מראשי הישיבה”. גם ההורים נדרשים לחתום על מסמך בעל תוכן דומה.

יצוין, כי עד כה הותר לתלמידי הישיבה הגדולה, בה לומדים יותר מ-1000 בחורים, להוציא רישיון נהיגה החל מהוועדים המתקדמים. אולם גם קודם לכן, התאפשר הדבר לוועדים הצעירים יותר תוך ‘הסכמה שבשתיקה’ והעלמת עין מצד ראשי הישיבה.

בחורים מהישיבה אתם שוחחנו מסבירים כי התקנה מהווה חלק ממגמה כללית של פיקוח הדוק יותר מההנהלה. “הישיבה משנה צביון, להנהלה יש רצון שהישיבה תיחשב ליותר ‘פרומרית'”. עוד אומרים הבחורים כי הפערים בין ההנהלה לבחורים הולכים וגדלים בתקופה האחרונה. הדבר בא לידי ביטוי גם בשאלת שיבוץ החדרים, והתערבות בלימודים מחוץ לישיבה – הן תורניים והן כלליים – של בחורים מבוגרים, דבר שלא היה בעבר.

מסמך ישיבת חברון

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יופי עכשו חברון נהיו כמו סמינר
    27/08/2014 01:21
    noko
  1. .זה ממש לא יעזור

  2. השתגעו לגמרי!
    27/08/2014 13:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ר דוד כהן הוא קיצוני פרומער לא מתאים לחברון צריך ללכת לאורחות תיירה